تراز تجاری شیلات مثبت است

سه‌شنبه ۶ مهر ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۶۲ بازدید
تراز تجاری شیلات مثبت است

رئیس سازمان شیلات ایران دوشنبه اعلام کرد تراز تجاری شیلات در بخش کشاورزی با برآورد صادرات 50 هزار تن انواع آبزی تا پایان آذرماه، نسبت به پارسال مثبت 50 درصد می شود

«حسن صالحی» در حاشیه کنگره بین المللی آبزی پروری خاورمیانه و آسیای مرکزی 2015 که در هتل المپیک تهران برگزار شد، افزود: شیلات پارسال نیز با داشتن صادرات 312 میلیون دلاری و واردات 180 میلیون دلاری یکی از بخش های کشاورزی با تراز مثبت بود.
وی گفت: برنامه پرورش ماهی در قفس، توسعه مکانیزاسیون در مزرعه های گرمابی و سردابی با هدف افزایش تولید در واحد سطح، گسترش مزرعه های خرد، توسعه آبزی پروری ساحلی و ماهیان خاویاری و... در دستور کار قرار دارد.

رئیس سازمان شیلات ایران اضافه کرد: در ماه های گذشته به رشد صادراتی مشابه پارسال رسیده ایم که مهمترین علت آن صادرات ماهیان گرمابی بوده است.
وی درباره کاهش میزان صادرات تولید در حوزه شیلات نسبت به پارسال در برخی ماه های امسال گفت: در نیمه نخست سال به دلیل حضور داعش در عراق، مشکل هایی را در صادرات آبزیان به این کشور تجربه کردیم اما اکنون مشکلی در صادرات محصول به این کشور نداریم.
وزیر جهاد کشاورزی بیست و سوم آذرماه در پیامی به کنگره بین المللی آبزی پروری خاورمیانه و آسیای مرکزی اعلام کرد ایران رتبه نوزدهم را میان تولید آبزیان پرورشی جهان دارد

منبع: ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید