همکاران میتوانند از اینجا مشکلات و تنگناهای فعالیت های شیلاتی شخصی و منطقه ای خود را جهت اطلاع مسئولین مربوطه ارسال نمایند
کلیه فعالان شیلاتی از اینجا میتوانند تصاویر و ویدئو های جالب شیلاتی را ارسال کنند که به نام خودشان ثبت و در معرض تماشای همکاران گذاشته شود.
حضور شما در پایگاه اینترنتی ایران آکوا iranaqua.ir
از اینجا رایگان فعالیت های شیلاتی خود را به همکاران و علاقه مندان بیشتر معرفی کنید
کارشناسان و متخصصین محترم علوم شیلاتی از اینجا میتوانند نسبت به معرفی و ارتباط بیشتر با همکاران شیلاتی اقدام کنند
همکاران شیلاتی میتوانند از اینجا اخبار صنف شیلاتی خود را ارسال و منتشر کنند
ایران آکوا iranaqua.ir اولین مرجع ارتباط علمی تجاری خانواده بزرگ شیلات ایران
16/4/1390
پايگاه خبری تحليلی فرارو : وقتي رييسجمهور در همايش تخصصي راهبردهاي نوين در پيشگيري و مقابله با قاچاق کالا و ارز تاکيد کرد که هيچ وزارتخانهاي حق ندارد اسكله و مرزي خارج از نظارت گمرك داشته باشد، اولين ابهام و سوالي که مطرح شد اين بود که مگر هنوز هم اسکله خارج از نظارت گمرک وجود دارد؟ هر چند پاسخ اين سوال را سال گذشته سعيد مرتضوي در قامت رييس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز داده و گفته بود: «هيچ گونه اسکله غير مجاز وجود ندارد و پروندههاي آنها مختومه شده است»، اما قطعا اظهارات رييسجمهور بيدليل نبوده است.
به گزارش «ایسنا» از ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ابويي، معاون اين ستاد به مانند رييس آن همچنان تصريح ميکند: «هيچ دستگاهي حق ندارد خارج از ديد گمرک اقدام کند و هرچند که ما اسکله غيرقانوني نداريم، اما رييسجمهور خواستند تاکيد کنند که حتما دستگاهها به اين موضوع توجه کنند. وگرنه اسكلههاي تجاري ما قطعا بايد نظارت گمرك را داشته باشند.» چهارم آبانماه سال گذشته نيز حميدرضا تقيزاده، دبير وقت ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، از بسته شدن پرونده قاچاق کالا در اسکلههاي غيرمجاز خبر داده و گفته بود: پرونده اسکلهها از فهرست قرمز قاچاق خارج شده است. حتي پيش از آن، علي طاهري مطلق، به عنوان رييس سازمان بنادر و کشتيراني در سال 86 از ارائه لايحهاي به مجلس براي مختومه کردن فعاليت بنادر خبر داده بود که اين لايحه هم در مجلس تصويب شد.
با وجود اين، آنچه همچنان ابهامبرانگيز است اينکه رييسجمهوري در هفته جاري حتي رييس ستاد مرکزي مبارزه با قاچاق کالا و ارز را موظف کرد که به همراه وزير کشور و استانداران مرزي در اين مورد اقدامي انجام دهد. محمود احمدينژاد در اين مورد گفته است: «اينها را تنظيم كنيد و وزير كشور، استانداران مرزي و رييس ستاد مركزي مبارزه با قاچاق كالا و ارز با هم بنشينند، نظمي به اين كار بدهند و آن را مستمر كنند. اينها نيز بايد ثبت شوند تا معلوم شود چه كالاهايي چه موقع و از كدام مرز وارد كشور شده است؟ در واقع کالاها بايد كددار، ثبت و مشخص شود تا وقتي وارد بازار شد، معلوم شود كه اين كالا مجاز است.»
يادآور ميشود كه در ديماه سال 83 ليستي از اسکلههاي بدون مجوز اعلام شد که از پنج استان هرمزگان، بوشهر، سيستان و بلوچستان، خوزستان و مازندران بود و اسامي آنها به شرح زير است.
استان هرمزگان
بستانو (غرب بندر لنگه) ـ کشتي سازي خليج فارس (بندرعباس بستانو) ـ درگهان (جزيره قشم) ـ سوزا (جزيره قشم) ـ لافت (جزيره قشم) ـ رمچاه (جزيره قشم) ـ گوگسر (غرب آبکوهي) ـ دولاب (جزيره قشم) ـ لارک (جزيره لارک) ـ ابوموسي (جزيره ابوموسي) ـ سيري (جزيره سيري) ـ کيش (جزيره کيش) ـ هنگام (جزيره هنگام) ـ تنب بزرگ (جزيره) ـ تنب کوچک (جزيره) ـ هندورابي (جزيره هندورابي) ـ فارور (جزيره فارور) ـ آبکوهي (غرب درک) ـ خمير (حدفاصل لنگه و بندر عباس) ـ اسکله شهر بندرعباس، شهيد حقاني (مرکز شهر) ـ کوه مبارک (غرب خليج جاسک) ـ گرکوشکي (جنوب شرقي سيريک) ـ سيريک (جنوب شرقي استان) ـ بحل (شرق يک بني) ـ يک بني (شرق بندر جاسک) ـ جگين (شرق جاسک) ـ جهلا (شرق جاسک) ـ يونجي (شمال کوه مبارک) ـ طاهروني (شمال سيريک) ـ کوهستک (جنوب شرقي گرگان) ـ معلم (شرق بندر لنگه) ـ مغويه ( غرب بندر ديوان)ـ ديوان (غرب بستانو) ـ چارک (شمال غرب بندر لنگه) ـ چيرويه (غرب چارک) ـ شيو (غرب مقام) ـ مقام (شمال غربي چارک) ـ اسکله فولاد بندرعباس (شرق بندر شهيد رجايي) ـ بياهي ـ کافرغان.
استان بوشهر:
اسکله صيد صنعتي (خورسلطاني) ـ بندرگاه (شرق هليله) ـ طاهري (جنوب حوضچه شيلات طاهري) ـ جفره ماهيني (حاشيه غربي شبه جزيره بوشهر و جنوب هتل دلوار) ـ بندر قديمي خارک (جزيره خارک) ـ شيف (جزيره شيف) ـ لاورساحلي (شمال کنگان) ـ هليله ( جنوب شرقي بوشهر) ـ جزيره شمالي (جنوب شرقي گناوه) ـ ريگ (جنوب شرقي گناوه) ـ بوالخير (شمال بندر عامري)، عسلويه (خليج فاي يند) ـ طاهري ( فاصل کنگان و عسلويه) ـ پرک (شرق طاهري) ـ کارگاه ساخت تعمير کشتي (شرق دره گپ) ـ صنايع دريايي ايران (قسمت انتهاي خور سلطاني) ـ اسکله پودر (خور پور).
استان سيستان و بلوچستان:
پسابندر (جنوب غربي خليج گواتر) ـ اسکله کيسوني (شمال شهيد بهشتي) ـ آبدلان بندر (شرق خليج پزم) ـ کنارک (غرب خليج چابهار) ـ تيس (شمال غرب خليج فارس) ـ درک (غرب کلات) ـ گواتر (غرب خليج گواتر) ـ کلات (غرب تنگ) ـ هومدان (غرب تنگ) ـ گورديم (غرب خليج پزم)
اسکله بدون مجوز استان خوزستان:
گلف اجنسي
استان مازندران:
نکاء ( غرب اميرآباد).