واحدهاي توليدي بخش كشاورزي پشتيباني مي‌شوند

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۵۳ بازدید

خبرگزاري فارس: وزير جهاد كشاورزي از اختصاص 2 هزار ميليارد تومان وام يارانه‌اي و بلاعوض براي پشتيباني از واحدهاي توليدي بخش كشاورزي در سال جاري خبر داد.

به گزارش خبرگزاري فارس از رشت، صادق خليليان ‌در حاشيه بازديد از نمايشگاه تخصصي دام و طيور گيلان در جمع خبرنگاران به توسعه مكانيزاسيون در بخش كشاورزي اشاره كرد و اظهار داشت: مكانيزاسيون موجب ارتقاي بهره‌وري در بخش كشاورزي مي‌شود.
وي با اشاره به قانون هدفمندي يارانه‌ها‌ افزود: از طريق وام‌هاي يارانه‌اي براي تغيير سامانه بهره‌برداران در مصرف انرژي و همچنين عمليات مختلفي كه انجام مي‌دهند، كمك مي‌شود تا بهره‌وري آنها بالا رود و هزينه‌هاي تمام شده كاهش پيدا كند.
خليليان قانون هدفمندي يارانه‌ها را فرصت مناسبي براي توليد‌كنندگان خواند و تصريح كرد: توليد‌كنندگان از اين فرصت بايد براي ارتقاي بهره‌وري سامانه‌هاي خود استفاده كنند.
وزير جهاد كشاورزي از پرداخت وام‌هاي يارانه‌اي به واحدهاي توليدي بخش كشاورزي خبر داد و خاطرنشان كرد: بعضي از واحدها براي تامين نقدينگي سوخت خود نيازمند وام بودند كه اين وام‌ها با بازپرداخت 2 ساله به صورت قرض‌الحسنه در اختيار آنها قرار گرفته است.
وي سقف وام تامين نقدينگي سوخت واحدهاي توليدي بخش كشاورزي را تا 5 ميليون تومان اعلام كرد و گفت: واحدهايي كه بخواهند اصلاح ساختار مصرف انرژي را انجام دهند، مناسب با نوع فعاليت اين واحدها تا سقف 100 ميليون تومان وام يارانه‌اي در اختيار آنها قرار مي‌گيرد.
خليليان با بيان اينكه معرفي واحدهاي توليدي بخش كشاورزي به بانك‌ها انجام شده است، بيان داشت: بخش قابل توجهي از واحدها وام خود را دريافت كرده‌اند و اين مسير ادامه دارد.
به گفته وزير جهاد كشاورزي، امسال 2 هزار ميليارد تومان براي پشتيباني از توليد‌كنندگان به صورت وام يارانه‌اي يا كمك‌هاي بلاعوض در اختيار كشاورزان قرار مي‌گيرد.
وي پرداخت وام به كشاورزان را براي توسعه مكانيزاسيون، اصلاح ساختار مصرف انرژي و اصلاح روش‌هاي آبياري عنوان كرد.
خليليان به نمايشگاه تخصصي دام، طيور، آبزيان، ادوات كشاورزي و صنايع وابسته گيلان اشاره كرد و افزود: بخش خصوصي در نمايشگاه حضور فعال دارد و اين امر به رابطه بين بخش صنعت و كشاورزي كمك مي‌كند تا بتوانيم به اهداف مورد نظر در برنامه 5 ساله برسيم.
وزير جهاد كشاورزي با اشاره به توليد محصول برنج لاين اميدبخش در گيلان، تصريح كرد: امسال توليد اين بذر انجام مي‌شود تا سال آينده بتوانيم آن را در سطح وسيع كشت كنيم و در مدت 2 سال آينده با تغيير نوع بذر و واريته كشت برنج كيفيت و كميت اين محصول را افزايش دهيم و به خودكفايي برسيم.

دیدگاه خود را بیان کنید