تولید پنج هزار تن ماهی پرورشی در قفس در گیلان تا پایان آذر ماه

چهار‌شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۵۶ بازدید
تولید پنج هزار تن ماهی پرورشی در قفس در گیلان تا پایان آذر ماه

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان گفت: پیش بینی می شود تا پایان آذرماه پنج هزارتن ماهی در قفس از طرح های در حال اجرا در استان تولید شود.

حجت شعبانپور روز چهارشنبه در جلسه کارگروه پرورش ماهی در قفس گیلان که با حضور سعیدی کیا رئیس بنیاد مستضعفان کشور برگزار شد، افزود: باید از فرصت وجود این بنیاد مستضعفان برای توسعه اشتغال روستاییان بهره بیشتری ببریم.
وی اظهارکرد: گیلان دو تفاهم نامه با بنیاد مستضعفان کشور امضا کرده است که در یک تفاهم نامه با اعتبار پیش بینی شده پنج میلیارد تومان در قالب 9طرح ارائه شده که با اولویت اشتغال در روستاهاست.

شعبانپور افزود: در تفاهم نامه دیگر اعتبار 20میلیارد تومان در قالب 22طرح برای بخش صنعت و 72 طرح در قالب روستایی با اعتبار 45 میلیارد تومان در استان پیش بینی شده است.
شعبانپورخاطرنشان کرد: گیلان استان اول کشور در پرورش ماهیان در قفس است و برای تولید 12هزار تن پرورش ماهی در قفس از محیط زیست کشور مجوز گرفته ایم.
وی با اشاره به اینکه پیش بینی می شود تا پایان امسال 10هزار تن ماهی با پرورش در قفس در گیلان تولید شود،گفت: میزان ماهیان پرورش ماهی در قفس تا پایان آذر ماه سالجاری بین چهار تا پنج هزارتن خواهد بود.
شعبانپور تصریح کرد: برای توسعه و حمایت از اجرای طرح های پرورش ماهی در قفس نیاز به شرکت های پشتیبان داریم که بخش خصوصی برای ورود در این عرصه اعلام آمادگی کرده است .
وی اظهار امیدواری کرد که بخش خصوصی نیز بتواند برای پشتبانی از پرورش ماهی در قفس از تسهیلات اختصاص یافته بهره مند شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان نیز در این جلسه گفت: 16 پروژه گردشگری و صنایع دستی به بانک عامل معرفی شده اند .
رضا علیزاده میزان تسهیلات این بخش را هفت میلیارد و 200 میلیون تومان عنوان و بیان کرد: با پرداخت این تسهیلات زمینه اشتغالزایی 200 نفر فراهم می شود.
پرورش ماهی در قفس، یکی از روش های متداول در دنیا برای استفاده بهتر از منابع آبی به منظور تولید پروتئین است.
پرورش ماهی در قفس در ایران برای نخستین بار سال 1389 توسط اداره کل شیلات گیلان در دریای خزر به صورت آزمایشی اجرا شد.
گیلان با تولید بالغ بر 47 هزار تن ماهیان گرمابی و سردآبی، از استان های برتر در تولیدات شیلاتی است.
استان گیلان از مراکز مهم تکثیر و پرورش ماهی در کشور نیز محسوب می شود و دارای سه مرکز تکثیر ماهی شامل مرکز شهید انصاری در رشت، شهید بهشتی در سنگر و مرکز سیاهکل است

منبع : ایران

دیدگاه خود را بیان کنید