گرمای بی‌سابقه در تبریز مرگ دسته جمعی ماهی‌های ایل‌گلی را رقم زد

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۵۶ بازدید

به گزارش خبرگزاری برنا از تبریز، عبدالله تقی پور مدیر عامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری تبریز در این باره گفت: در پی مشاهدة مرگ و میر غیر عادی ماهیان استخر ایل گلی كه در چندین سال گذشته بی سابقه بوده است سازمان پاركها جهت بررسی موضوع از كارشناسان اداره محیط زیست آذربایجان شرقی، اداره كل دامپزشكی و شیلات استان و نیز ادارة بهداشت محیط استان دعوت به بازدید از این واقعه نمود و همزمان با آن آنالیز كیفیت آب را نیز انجام داد.

وی تصریح کرد: پس از بررسیهای صورت گرفته در نهایت علت اصلی این مرگ و میر گرمای بیش از حد هوا كه در 60 سال گذشته بی سابقه بوده است اعلام شد.

تقی پور تاکید کرد: این افزایش دما باعث رشد بیش از حد نوعی جلبك آبی شده و با وجود اینكه در ساعات روز تولید اكسیژن می نماید ولی در شب به علت مصرف اكسیژن و تولید دی اكسید كربن موجب كاهش اكسیژن آب شده و مرگ ماهیان را باعث شده است و نیز درآنالیز آب مشخص شد هیچگونه مسمومیت آبی در استخر وجود ندارد.

مدیر عامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری تبریز اضافه کرد: در حال حاضر جهت جلوگیری از ادامه این روند صید ماهیهای استخر و نیز هوا دهی به آب به طرق مختلف انجام می پذیرد.

دیدگاه خود را بیان کنید