60 طرح تولیدماهی کهگیلویه و بویراحمد نیازمند 450میلیارد ریال اعتبار

شنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۷۷ بازدید
60 طرح تولیدماهی کهگیلویه و بویراحمد نیازمند 450میلیارد ریال اعتبار

مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تکمیل 60 طرح تولید ماهی در این استان نیازمند 450 میلیارد ریال تسهیلات بانکی است

کورش یزدان پناه روز شنبه افزود: 57 طرح پرورش ماهی قزل آلا در مناطق سردسیری و سه پروژه تولید ماهی های گرم آبی و خاوریاری در مناطق گرمسیری کهگیلویه و بویراحمد مجوز احداث دریافت کرده اند و تعدادی از آنها به بانک های عامل معرفی شده اند.
وی اظهار کرد:ظرفیت اسمی این تعداد مزرعه پرورش ماهی افزون بر سه هزار تن و میزان اشتغالزایی آنها نیز حدود 400 نفر است.
مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در سال 94 بیش از 13 هزار 190 تن ماهی در این استان تولید شد که 13 هزار تن آن ماهی قزل آلا بود

یزدان پناه ابراز کرد: 202 مزرعه تولید ماهی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که 185 واحد آن بتنی و دارای پروانه دائم و 17 مورد نیز استخر خاکی با پروانه موقت است.
وی با اشاره به مثبت اعلام شدن بیماری وی اچ اس در چند مزرعه تولید ماهی در شهرستان دنا افزود: هر چند این بیماری کنترل شده است ولی کنترل کامل آن در افزایش تولید اثربخش است.
یزدان پناه بیان کرد: کهگیلویه وبویراحمد با وجود چشمه ها و رودخانه های پرآب و داشتن ظرفیت طرح های پرورش ماهی تا یک هزار تن در سال از شرایط مناسبی برای توسعه آبزی پروری برخوردار است.
یزدان پناه عنوان کرد: در مناطق گرمسیری این استان ماهیان گرم آبی و در مناطق سردسیری قزل آلا از ظرفیت مناسبی برای توسعه و درآمد زایی برخوردار است.
کهگیلویه و بویراحمد یکی از قطب های تولید ماهی قزل آلا در کشور است به طوری که حدود 1.6 درصد تولید ماهیان سردآبی جهان و 10 درصد تولید ماهیان سردآبی کشور را تامین می کند.
به گفته مسئولان میزان سرانه مصرف ماهی در استان هم اکنون پنج و نیم کیلوگرم است که پیش بینی می شود در افق 1404 میزان سرانه مصرف ماهی در این استان به بیش از 10 کیلوگرم برسد.
استان 700 هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد در جنوب غربی ایران قرار دارد

منبع : ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید