12 مزرعه پرورش ماهي در اردل ايجاد مي‎شود

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۶۵ بازدید

خبرگزاري فارس: فرماندار اردل گفت: در حال حاضر احداث 12 مزرعه پرورش ماهي در اين شهرستان در دست اجراست كه با بهره‌برداري از اين مزارع توليد ماهي سردآبي در اين شهرستان سالانه 6 هزار و 722 تن افزايش خواهد يافت.

فيروز خسروي امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهركرد اظهار داشت: سالانه افزون بر 7 هزار تن ماهي سردابي در اين شهرستان توليد و روانه بازار مصرف مي‌شود.
وي افزايش سطح توليد ماهي پرورشي در اين شهرستان را از مهم‌ترين اهداف ايجاد مزارع پرورش ماهي در اين شهرستان برشمرد و گفت: با ايجاد مزارع پرورش ماهيان سردابي، تاكنون افزون بر 85 فرصت شغلي در اين شهرستان به‌صورت مستقيم و 170 تفر شغل نيز به
صورت غير مستقيم در اين شهرستان فراهم شده است.
خسروي خاطرنشان كرد: با توسعه مزارع پرروش ماهي علاوه بر ايجاد زمينه‌هاي اشتغال نهادينه‌سازي مصرف ماهي در سبد غذايي خانوار در راستاي حفظ سلامت افراد بيش از پيش محقق مي
شود.
فرماندار شهرستان اردل ظرفيت پرورش ماهي سردآبي در اين شهرستان را از ظرفيت‌هاي بالاي اين شهرستان اعلام كرد و گفت: با استفاده از تكنولوژي، نيروي انساني و بهره‌مندي از ظرفيت‌هاي موجود در اين شهرستان مي
توان نرخ بيكاري را تا حد بسياري كاهش داد.
وي در ادامه از اختصاص 13 هزار و 168 هكتار زمين اين شهرستان به‌منظور توسعه باغات خبر داد و گفت: با توجه به شرايط جغرافيايي و واقع شدن چشمه‌هاي جوشان در اين شهرستان توسعه باغات در اين شهرستان مي‌تواند به عنوان يك راهكار مناسب در راستاي رفع بيكاري موثر واقع شود.
خسروي ادامه داد: همچنين 3 هزار هكتار زمين نيز به‌منظور مطالبات در شهرستان اردل در نظر گرفته شده است.
وي توسعه باغات را نيازمند جذب اعتبارات لازم دانست و گفت: تصويب بودجه به‌منظور توسعه باغات در اين شهرستان در دست پيگيري است.
خسروي با اشاره به ديگر ظرفيت‌هاي اشتغالزايي در اين شهرستان‌ گفت: ايجاد صنايع بسته‌بندي محصولات كشاورزي و خوراك آبزيان از ديگر اولويت‌هاي اشتغالزايي اين شهرستان است كه با فراهم كردن بستر لازم به‌منظور جذب سرمايه‌گذاران مي‌توان زمينه توسعه و رشد اين شهرستان را فراهم كرد.
وي خاطرنشان كرد: برهمين اساس لازم است تا صنعت بسته‌بندي نيز متناسب با ظرفيت‌هاي اين شهرستان از جمله توسعه باغات، توليد محصولات كشاورزي و افزايش توليد ماهيان سردابي مورد توجه قرار بگيرد.

دیدگاه خود را بیان کنید