پاوه، می‌تواند از قطب‌های شیلات کرمانشاه باشد

یک‌شنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۵۶ بازدید

(ایسنا) - منطقه کرمانشاه،"حسین خدرویسی" در نشستی که به منظور بررسی مشکلات شیلات پاوه برگزار شد، با بیان اینکه پنج مزرعه پرورش ماهی تا قبل از پایان سال در این شهرستان به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: با بهره‌برداری از این مزارع، میزان 200 تن ماهی به تولید شهرستان پاوه افزوده خواهد شد
فرماندار پاوه با اشاره به ظرفیت بالا و پتانسیل‌های موجود این شهرستان و منابع آبی آن برای توسعه شیلات، خاطرنشان کرد: پاوه می‌تواند به یکی از قطب‌های عمده شیلات استان کرمانشاه مبدل شود.
فرماندار پاوه همچنین از پایان طرح مطالعات سایت پرورش ماهی "مره خیل" با اعتبار 550 میلیون ریال خبر داد و گفت: به محض گرفتن و اخذ مجوزهای لازم از ادارات امور آب و حفاظت محیط زیست عملیات احداث این سایت با ظرفیت تولید سالانه 600 تن آغاز می‌شود که به مدار تولید آمدن این سایت و پنج مزرعه دیگر در حال احداث تولید سالانه ماهی قزل آلای سردآبی پاوه به 2325 تن خواهد رسید.

مدیر کل شیلات استان کرمانشاه نیز در این نشست، گفت: شهرستان پاوه با تولید سالانه 1520 تن ماهی قزل آلای سردآبی رتبه دوم استان را دارد.

کیومرث شهبازی، افزود: هم اکنون 78 مزرعه پرورش ماهی با 480 حوضچه در این شهرستان فعال است و سالانه 129 میلیارد و 625 میلیون ریال درآمدزایی دارد

دیدگاه خود را بیان کنید