پرورش ماهي با آب چاه‌هاي باغات در ملكان

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۱۲۲ بازدید

خبرگزاري فارس: مدير جهاد كشاورزي ملكان گفت: به موجب تفاهمنامه بين جهاد كشاورزي و نيرو، از اين پس از چاه‌هاي آب باغات به طور مشترك در زمينه آبياري باغات و پرورش ماهي در ملكان استفاده خواهد شد.

به گزارش خبرگزاري فارس از ملكان، علي صبوري در همايش ترويج و توسعه مصرف آبزيان در ملكان به مقايسه ميزان مصرف ماهي در جهان با كشورمان پرداخت و اظهار داشت: ميزان مصرف ماهي در سال گذشته در دنيا 16.7 كيلوگرم، در اروپا 22 كيلوگرم، در آسيا 17.3 كيلوگرم، در ايران 7.5 كيلوگرم و در استان 4.3 كيلوگرم بوده است.
وي ميانگين سالانه توليد ماهي استان را 3 هزار و 800 تن و شهرستان ملكان را 60 تن ذكر كرد و گفت: البته در برنامه پنج ساله 55 تن پيش‌بيني شده بود كه پنج تن جلو هستيم.
مدير جهاد كشاورزي ملكان با بيان اينكه در شهرستان 2 هزار حلقه چاه مجوزدار و 5 هزار چاه بلاتكليف داريم، تاكيد كرد: اكثر اين چاه‌ها قابليت پرورش ماهي را دارند.
اين مسئول ابراز داشت: براي افزايش توليد ماهي در منطقه حدود 380 حلقه چاه در نظر گرفته‌ايم و براي رسيدن به ميانگين استاني بايد به 480 تن و ميانگين كشوري 828 تن توليد در سال برسيم.
صبوري از فعاليت هفت استخر پرورش ماهي در ملكان خبر داد و گفت: سالانه 60 تن گوشت ماهي در اين مزارع پرورش ماهي توليد مي‌شود.
وي ايجاد سه مزرعه پرورش ماهي را از برنامه‌هاي جهاد كشاورزي در سال آينده خبر داد و اذعان داشت: با اضافه شده اين سه استخر 15 تن به ميزان توليد شهرستان اضافه خواهد شد.

دیدگاه خود را بیان کنید