برگزاري جشنواره گلدهي گل لاله تالابي

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۶۳ بازدید

خبرگزاري فارس: نخستين جشنواره گلدهي گل لاله تالابي در منطقه پناهگاه حيات وحش تالاب سلكه صومعه‌سرا برگزار شد.

به گزارش خبرگزاري فارس از صومعه‌سرا، بخشدار تولمات صومعه‌سرا در جريان برگزاري جشنواره مذكور با اشاره به موقعيت و قابليت‌هاي تولمات اظهار داشت: تولمات با 189 كيلومتر مربع وسعت، دومين بخش مهم صومعه‌سرا محسوب مي‌شود.
حكمت توفيقي، تولمات را شامل 35 روستا و دو دهستان خواند و افزود: اين بخش بالغ بر 31 هزار نفر جمعيت را در قالب 8 هزار و 148 خانوار در خود جاي داده است.
وي تصريح كرد: از مجموع 35 روستاي بخش تولمات، 28 روستا داراي دهياري و 32 روستا داراي شوراي اسلامي براي خدمت به روستاييان است.
بخشدار تولمات صومعه‌سرا، بخش تولمات را داراي 67 مدرسه و دو كتابخانه و مركز دانشكده علمي ـ كاربردي در روستاي ليف‌شاگرد عنوان كرد.
وي با اشاره به موقعيت تالابي صومعه‌سرا اظهار داشت: تالاب صومعه‌سرا از شمال متصل به تالاب بين‌المللي انزلي و داراي چشم‌اندازها و فضاهاي محيطي زيبايي است.
توفيقي، رويش گل‌هاي نيلوفر و لاله تالابي، مهاجرت پرندگان از گونه‌هاي مختلف و وجود پناهگاه حيات وحش پرندگان و آبزيان را مهم‌ترين فضاهاي محيطي زيبا در تالاب صومعه‌سرا عنوان كرد و افزود: تالاب اين شهرستان سالانه ميزبان مهمانان و مسافران زيادي براي ديدن چشم‌اندازها و فضاي محيطي آن است.
وي به برپايي جشنواره گلدهي لاله تالابي براي نخستين بار در سلكه صومعه‌سرا اشاره كرد و گفت: برپايي اين جشنواره در واقع نوعي كمك به اجراي سياست توسعه پايدار دولت خدمتگزار براي ماندگاري و استقرار روستاييان در روستاهاست.
بخشدار تولمات معرفي قابليت‌ها و محصولات توليدي، كشاورزي، صنعتي و بومي‌محلي را براي تمام مردم به صورت وسيع از ديگر دلايل برپايي اين جشنواره اعلام كرد.
وي برگزاري نخستين جشنواره توت فرنگي در روستاي صوفيانده در ابتداي سال جاري را نيز معرفي فعاليت كشاورزان اين روستا براي همگان برشمرد و خاطرنشان كرد: چنين جشنواره‌هايي در سال‌هاي آينده به صورت باشكوه‌تر و در ابعاد مختلف برگزار مي‌شود تا از ميزان مهاجرت روستاييان به كلانشهرها تا حدودي كاهش يابد.

دیدگاه خود را بیان کنید