كاهش قيمت ماهي در مازندران

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۹۵ بازدید

كاهش قيمت ماهي در مازندران

واحد مرکزی خبر: قیمت ماهی در بازار ماهی فروشان مازندران حدود 10 درصد کاهش یافت. هم اکنون هر قطعه ماهی کفال با وزن 900 گرم تا یک کیلو به قیمت هشت تا 10 هزار تومان و ماهی سفید دریایی با همین مشخصات 12 تا 13 هزار تومان عرضه می شود.

همچنین هر کیلوگرم ماهی پرورشی سفید و آزاد نیز به ترتیب 4چهار هزار و 500 و دو هزار و 500 تومان در بازار عرضه می شود.

رییس اتحادیه صیادی پره مازندران با اشاره به مساعد شدن اوضاع جوی و افزایش مقدار صید، گفت: صیادان مازندران از ابتدای فصل صید در بیستم مهر ماه سال جاری تاکنون یک هزار و 660 تن انواع ماهی صید کرده اند که750 تن کفال ، 720 تن سفید ، 113 تن کپور و بقیه هم از سایر گونه های ماهی استخوانی بود.

حسین آقاپور با بیان اینکه نیمی از صید ماهیان دریایی مازندران به دیگر استانها ، بویژه تهران ارسال می شود ، گفت: هر چند صید ماهی نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 16 درصد کاهش نشان می دهد ، اما روند صید در روزهای اخیر افزایشی است.

آقاپور با بیان اینکه هم اکنون حدود چهار هزار و 200 صیاد مازندرانی در قالب 54 شرکت تعاونی پره با پهن کردن تورهای خود در دریای خزر در حال صید ماهی استخوانی هستند. او با بیان اینکه از آغاز فصل صید تاکنون 460کیلو گرم خاویار تحویل شیلات شده است، گفت: تحویل این مقدار خاویار در مقایسه با مدت مشابه سال پیش تغییری نکرده است.

شیلات مازندران به منظور بازسازی ذخایر ماهیان استخوانی دریای خزر ، امسال 90 میلیون بچه ماهی استخوانی ، بویژه ماهی سفید ، در این دریا رها کرد.

بر اساس برنامه پیش بینی شده شیلات مازندران ، صیادان استان باید تا پایان فصل صید امسال 10 هزار و 324 تن انواع ماهی استخوانی از دریای خزر صید کنند.

فصل صید ماهیان استخوانی در مازندران از بیستم مهر ماه آغاز شد و تا اواخر فروردین ماه ادامه می یابد

دیدگاه خود را بیان کنید