همکاران میتوانند از اینجا مشکلات و تنگناهای فعالیت های شیلاتی شخصی و منطقه ای خود را جهت اطلاع مسئولین مربوطه ارسال نمایند
کلیه فعالان شیلاتی از اینجا میتوانند تصاویر و ویدئو های جالب شیلاتی را ارسال کنند که به نام خودشان ثبت و در معرض تماشای همکاران گذاشته شود.
حضور شما در پایگاه اینترنتی ایران آکوا iranaqua.ir
از اینجا رایگان فعالیت های شیلاتی خود را به همکاران و علاقه مندان بیشتر معرفی کنید
کارشناسان و متخصصین محترم علوم شیلاتی از اینجا میتوانند نسبت به معرفی و ارتباط بیشتر با همکاران شیلاتی اقدام کنند
همکاران شیلاتی میتوانند از اینجا اخبار صنف شیلاتی خود را ارسال و منتشر کنند
ایران آکوا iranaqua.ir اولین مرجع ارتباط علمی تجاری خانواده بزرگ شیلات ایران
خبرگزاري فارس: رئيس دانشگاه جامع علمي كاربردي استان مازندران گفت: ارتقاي تحصيلي تا مدرك دكترا در دانشگاه جامع علمي كاربردي ايجاد شده است.
به گزارش خبرگزاري فارس از ساري، رضا لحميان صبح امروز در حاشيه نمايشگاه مهارت در ساري در جمع خبرنگاران با بيان اينكه طرحهاي پژوهشي دانشجويان دانشگاه جامع علمي كاربردي طرحهاي زودبازده محسوب ميشود، بيان داشت: در نظام آموزشي مهارتي كه دانشگاه جامع علمي كاربردي به عنوان نظام جامع آكادميك محسوب ميشود به صورت حرفهاي در بازار كسب و كار فعاليت ميكند.
وي افزود: دولت از طرحهاي زودبازده دانشجويان علمي كاربردي به صورت اعطاي تسهيلات صندوق مهر امام رضا(ع) و ايجاد تعاونيها حمايت ميكند.
رئيس دانشگاه جامع علمي كاربردي استان مازندران با اشاره به اينكه دانشگاه علمي كاربردي در شاخههاي مختلف تحصيلي و مهارتي مدرك وزارت علوم را صادر ميكند، تصريح كرد: ارتقاي تحصيلي تا مدرك دكترا در دانشگاه جامع علمي كاربردي ايجاد شده است.
وي ادامه داد: دانشگاه فني حرفهاي به سمت مباني صنعتي گام برداشته و به صورت تخصصي دانش مهارتي را آموزش ميدهد.
رئيس دانشگاه علمي كاربردي مازندران ابراز داشت: طرحهاي دانشجويان دانشگاه جامع علمي كاربردي داراي نمود كاربردي شده و در اين بخش 430 ميليارد تومان اعتبار براي طرحهاي علمي اختصاص يافت.
اين مسئول تعداد رشتههاي تحصيلي را در دانشگاه جامع علمي، كاربردي برشمرد و گفت: 62 رشته در بخش مديريت شهري، 53 رشته در بخش صنعت، 28 رشته در بخش كشاورزي و22 رشته در بخش فرهنگ و هنر براساس ظرفيتهاي استان دانشجو پذيرفته است.
لحميان با اشاره به اينكه در دو گروه كشاورزي و صنعتي نيازسنجي براي ايجاد رشتههاي دانشگاهي در دانشگاه علمي كاربردي مازندران ايجاد شده، يادآور شد: دانشگاه علمي كاربردي توانست شرايط مناسبي را براي ايجاد اشتغال و كسب و كار دانشجويان فراهم كند.
وي خاطرنشان كرد: بخشهاي مختلف صنعتي استان از كارآزمودههاي مهارتي و تحصيل كردههاي دانشگاه علمي كاربردي براي جذب نيروي انساني استفاده ميكنند.
اين مسئول افزود: دانشگاه علمي كاربردي مدرك مهارتي را براي هر دانشجو صادر ميكند و بخش زيادي از برنامههاي مهارت و فناوري با فني و حرفهاي يكسان شده است.
رئيس دانشگاه جامع علمي كاربردي مازندران از ايجاد معاونت آموزشي پودماني در رشته آبزيان خبر داد و گفت: براي رشته آبزيان دورههاي مختلفي در معاونت آموزشي پودماني تعريف شد و در رشتههاي مختلف صنعت كشاورزي نياز سنجيهايي منطبق با مازندران صورت گرفت.
وي متذكر شد: از سال 78 تاكنون 37 هزار و 307 نفر در دانشگاه جامع علمي كاربردي مازندران پذيرفته شدند كه 16 هزار و 706 نفر دانشآموخته دورههاي آموزشي را با موفقيت گذراندند.
لحميان بيان داشت: دانشآموختگان دورههاي علمي كاربردي كمترين مراجعهكنندهها به دستگاههاي اجرايي براي اشتغال و كسب و كار بودند.
اين مسئول افزود: دانشگاه با شرايطي كه فراهم كرد توانست اشتغالزايي و كسب و كار را براي دانشآموختگان فراهم كند.
رئيس دانشگاه جامع علمي كاربردي استان مازندران ابراز داشت: هماكنون 20 هزار و 607 دانشجو در مراكز علمي كاربردي مازندران مشغول به تحصيل هستند.
وي تعداد كد رشتههاي استان مازندران را314 كد رشته محل عنوان كرد و يادآور شد: كد رشته بخشهاي كارداني، پودماني 153 رشته، كارشناسي و ترمي60 كد رشته محل است كه مازندران از نظر نظام آموزش عالي از ظرفيت بالايي برخوردار است.
لحميان با اشاره به اينكه از مهر ماه سال جاري پذيرش دانشجو در تحصيل تكميلي در رشتههاي مهارتي مورد بررسي قرار ميگيرد، گفت: مازندران به عنوان پايلوت پذيرش دانشجو دورههاي تحصيلي تكميلي در رشتههاي مهارتي را دارد.
اين مسئول در پايان اذعان داشت: با توجه به تعداد و رتبههاي اساتيد دانشگاه علمي كاربردي تفاهمنامهاي را با دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل منعقد كرده كه رشتههاي صنعتي دانشگاه علمي كاربردي از اين ظرفيتهاي علمي با نظر مساعد دانشگاه استفاده كند.