ظرفيت‌هاي مناسب زنجان در زمينه آبزي‌پروري

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۵۹ بازدید

خبرگزاري فارس: رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان زنجان گفت: استان زنجان ظرفيت‌هاي مناسبي در زمينه پرورش انواع آبزيان دارد.

محمدرضا نهاوندي‌پور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به حضور 16 واحد از جهاد كشاورزي در دومين نمايشگاه زنجان در مسير توسعه اظهار داشت: تهيه و تكثير سي دي آبزيان، تهيه سي دي آموزشي و ترويجي، تكثير سي دي عملكردها، تهيه بنر از پروژه‌ها و عملكردها، تهيه خودكار با تبليغات ماهي غذاي سلامت، تهيه كيسه دستي با شعارهاي غذاي سلامتي و تهيه پاور پوينت از عملكرد سال‌هاي 88 و سال گذشته از برنامه‌هاي امور شيلات استان زنجان در نمايشگاه زنجان در مسير توسعه است.
وي با اشاره به سازو كار شركت تعاون روستايي در نمايشگاه زنجان در مسير توسعه افزود: تهيه بنر از اهم فعاليت‌هاي واحدهاي تخصصي با تصاوير لازم، تهيه بروشور عملكرد و قاب عكس با طرح تاسيسات سيلندر پر‌كني و جايگاه مواد سوختي، تهيه ماكت از نمونه فعاليت‌هاي تعاوني در يك مجتمع از برنامه‌هاي تعاون روستايي در نمايشگاه زنجان در مسير توسعه است.
رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان زنجان خاطر‌نشان كرد: تهيه دفاتر ثبت عمليات حسابداري و مراحل تكميل شده آن در برنامه نرم‌افزاري، تهيه نمونه صنايع‌دستي از كارهاي تعاون زنان روستايي، هماهنگي براي حضور شش نفر از از روساي ادارت و سازمان‌ها به منظور توصيح فعاليت‌هاي زير مجموعه خود بر اساس زمان‌بندي خاص از ديگر برنامه‌هاي تعاون روستايي در نمايشگاه است.
وي تصريح كرد: طراحي سئوال براي مطالعه توانمندي‌هاي تعاون روستايي و پاسخ به سؤالات طراحي شده و اهداي جوايز به برندگان و تهيه تراكت با عنوان تا چه حد با تعاون روستايي آشنايي داريد و شرح مختصر و مفيد اهداف و برنامه‌هاي تعاون روستايي از جمله برنامه‌هاي تعاون روستايي در نمايشگاه زنجان در مسير توسعه است.
نهاوندي‌پور با اشاره به اينكه مركز تحقيقات كشاورزي و منابع طبيعي نيز با بروشورهاي تبليغاتي بخش‌هاي تحقيقاتي مركز و بنرهاي تبليغي فعاليت‌هاي تحقيقي در نمايشگاه زنجان در مسير توسعه شركت مي‌كند، افزود: ماكت نمونه فعاليت‌هاي ثبت و گواهي بذر، نمونه بذرهاي اصلاح شده بخش تحقيقات اصلاح و تهيه نهال و بذر و ارائه سي‌دي‌هاي آموزشي و تبليغي مركز تحقيقات كشاورزي و ايستگاه‌هاي تابعه از اهم برنامه‌هاي مركز تحقيقات كشاورزي استان زنجان در نمايشگاه زنجان در مسير توسعه است.
رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان زنجان يادآور شد: ارائه برخي محصولات اصلاح شده، ارائه الگوي كشت محصول براي كنترل علف‌هاي هرز، تهيه پوستر از نتايج پژوهش‌هاي صورت گرفته در مورد گياهان دارويي از برنامه‌هاي بخش زراعت در نمايشگاه زنجان در مسير توسعه است.
وي خاطر نشان كرد: نمايش تست كيفيت آب با دستگاه و راه‌اندازي سيستم اتوماتيك آبياري قطره‌اي در منازل در نمايشگاه زنجان در مسير توسعه به نمايش گذاشته مي‌شود.
نهاوندي‌پور يادآور شد: غرفه ماهيان زينتي با 9 متر مربع فضا و با چند نوع ماهي زينتي توليد استان توسط يك شركت توليدي نيز در نمايشگاه زنجان در مسير توسعه داير مي‌شود.
وي با اشاره به ظرفيت‌هاي استان زنجان در بخش كشاورزي تصريح كرد: استان زنجان علاوه بر بخش كشاورزي در زمينه آبزي‌پروري نيز استعدادهاي خوبي دارد.
رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان زنجان با بيان اينكه در زمينه ايجاد استخرهاي آبزي‌پروري و پرورش ماهي خدمات خوبي از سوي شيلات در استان ارائه مي‌شود، گفت: در اين زمينه اقدامات خوبي در استان در حال انجام است.

دیدگاه خود را بیان کنید