طرح آزمایشی پرورش ماهی در قفس در چابهار به ثمر نشست

چهار‌شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۵۵ بازدید
طرح آزمایشی پرورش ماهی در قفس در چابهار به ثمر نشست

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: طرح آزمایشی پرورش ماهی درقفس در منطقه تیس چابهار به ثمر نشست و از شش استخر پرورش ماهی سه تن ماهی سیباس برداشت شد

میرمرادزهی در بازدید از طرح پرورش ماهی در قفس چابهار افزود: یک شرکت خصوصی تعداد پنج هزار قطعه بچه ماهی سیباس را به صورت آزمایشی در شش قفس ذخیره سازی کرده بود و این تعداد بچه ماهی طی هشت ماه به وزن مورد نظر رسیدند که پس از برداشت، ابتدا به شهرستان بوشهر و از آنجا به کشور کویت صادر شدند . وی بیان کرد: از شش قفس پرورش ماهی در چابهار سه تن ماهی برداشت شد.

مدیرکل شیلات استان اظهار کرد: این شرکت پس از موفقیت آمیز بودن این طرح آزمایشی ، قصد دارد این طرح را توسعه دهد و برای پرورش ماهی در مرحله بعدی دو میلیارد تومان اختصاص داده است . میرمرادزهی تصریح کرد:جهاد دانشگاهی، بنیاد برکت و شش شرکت دیگر نیز در حال ورود به طرح تولید و پرورش ماهی در قفس در سواحل استان هستند . مدیرکل شیلات استان گفت ماهی سیباس یکی از ماهیان آب های آزاد و مرغوب است و از بازارپسندی خوبی در کشورهای حاشیه خلیج فارس برخوردار است. وی خاطرنشان کرد: توسعه آبزی پروری به ویژه ماهی در قفس می تواند نقش بسزایی در افزایش اشتغال ودرآمد خانوارها، ارزآوری و توسعه منطقه ساحلی مکران داشته باشد. مدیرکل شیلات جنوب استان در ادامه اظهار کرد: منطقه چابهار وکنارک در محدوده آب‌های دریای عمان با بیش از 300 کیلومتر مرز آبی به دلیل قرار گرفتن در موقعیت راهبردی وترانزیتی اهمیت زیادی برای فعالیت‌های شیلاتی دارد . وی تاکید کرد: توسعه صنعت شیلات استان نیازمند برنامه‌های آموزشی و راهبردی است . وی افزود: مناطق جنوبی استان ظرفیت نهفته‌ای برای آبزی پروری و ایجاد اشتغال‌های پایدار در این بخش را دارد که سرمایه گذاران می‌توانند با استفاده از وجود جوانان شایسته منطقه گام‌هایی نو در عرصه تولید ماهی و آبزی پروری ایجاد کنند . میرمرادزهی در ادامه تصریح کرد: فرصت‌های شغلی و کارآفرینی درعرصه شیلات و توجه به جنبه‌های اقتصادی کسب و کار در شیلات و حمایت‌های قانونی ترویجی ایجاد مراکز کارآفرینی و ترویج فرهنگ عمومی کارآفرینی بستری برای کارآفرینی درعرصه ماهیگری و آبزی‌پروری است . وی اظهار کرد: از جمله فرصت‌های منطقه می‌توان به پرورش انواع آبزیان از جمله نرم تنان سخت پوستان -که درایران فقط میگو پرورش داده می‌شود- پرورش انواع ماهیان گرمابی پرورش ماهیان سردآبی، پرورش گیاهان آبزی پرورش انواع حیوانات آبزی و روش‌های جدید صید و آبزی پروری مثل پرورش آبزیان در قفس، پرورش توام گونه‌های آبزی صید گونه‌هایی با ارزش صادراتی از آب‌های جنوبی و ایجاد صنایع تکمیلی در صنایع فراوری آبزیان و توزیع آبزیان اشاره کرد.
منبع : شعار سال

دیدگاه خود را بیان کنید