حمايتهاي قانوني از صيادان در مقابل دزدان دريايي تصويب شد

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۶۸ بازدید

چابهار _ مديركل اداره شيلات سيستان و بلوچستان گفت: با اصلاح محدوده تردد، پشتيباني و حمايت قانوني و حقوقي از صيادان هنگام صيد در آبهاي دور به ويژه اقيانوس هند در مقابل حمله دزدان دريايي به تصويب رسيد.

خبرگزاری جمهوری اسلامی : 'غلامرضا سندگل' روز پنجشنبه در حاشيه 'نشست تخصصي تون ماهيان كشور' به خبرگزاري جمهوري اسلامي گفت: اين نشست با هدف بررسي مشكلات و اصلاح آيين نامه صيد تن ماهيان در راستاي تسهيل و حمايت حقوقي از شناورهاي لنج فعال در آبهاي دور در چابهار برگزار شد.
وي گفت: در اجراي مصوبات اين نشست شركت بيمه موظف شد خسارت شناورهاي حادثه ديده از قبيل غرق شدن يا آتش سوزي را بپردازد.
او اظهارداشت: با توجه به هماهنگي انجام شده با سازمان بنادر و دريانودي در راستاي اصلاح موضوع محدوديت تردد در پروانه ثبت اين امر در مرحله نخست براي 600 فروند لنج با ظرفيت ناخالص بالاي 50 تن كه الزامات فني و ايمني را رعايت كرده اند به اجرا درمي آيد.
وي در بخش ديگري از سخنانش گفت: درسالهاي اخير شماري از شناورهاي ايراني هنگام صيد در منطقه
IOTC (اقيانوس هند) با پديده شوم دزدان دريايي مواجه شده اند كه صدمات روحي و خسارات جبران ناپذيري به تعدادي از صيادان زحمتكش استان سيستان و بلوچستان وارد شده است.
او افزود: براي رهايي از اين مشكلات عنوان منطقه تردد در گواهينامه ثبت شناورها يا همان پروانه بهره برداري از 'آبهاي ساحلي و سرزميني' به 'آبهاي تحت پوشش كميسيون تون ماهيان اقيانوس هند
IOTC' تغيير نام پيدا خواهد كرد.
مديركل اداره شيلات سيستان و بلوچستان گفت: جمهوري اسلامي ايران يكي از اعضاي مهم كميسيون
IOTC است كه زيرنظر سازمان خوار و بار جهاني 'FAO ' فعاليت دارد.
وي افزود: هم اكنون شناورهای كلاس لنج سيستان و بلوچستان كه از بزرگترين شناورهاي صيادي كشورند و از امكانات صيد نظير سردخانه و تجهيزات مناسب ناوبری وايمني برخوردار هستند در آبهاي دور اقدام به صيد و صيادي مي كنند.
در نشست تخصصي 'تون ماهيان كشور' معاون صيد و بنادر سازمان شيلات و مديركل امور دريايي سازمان بنادر و دريانوردي كشور حضور داشتند

دیدگاه خود را بیان کنید