95 ميليارد ريال اعتبار به بخش كشاورزي اختصاص يافت

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۷۰ بازدید

خبرگزاري فارس: مديركل جهادكشاورزي چهارمحال و بختياري گفت: 95 ميليارد ريال اعتبارات تملك دارايي به فصل كشاورزي اين استان اختصاص يافت.

به گزارش خبرگزاري فارس از شهركرد صفدر نيازي در نشست شوراي برنامه‌ريزي اين اداره‌كل اظهار داشت: از اين ميزان اعتبار در بخش كشاورزي يك ميليارد و 275 ميليون تومان براي باغباني، يك ميليارد و 320 ميليون تومان براي دام و طيور و 532 ميليون تومان در بخش زراعت هزينه مي‌شود.
وي از تخصيص 67 ميليارد ريال از اعتبارات تملك دارايي جهاد كشاورزي به بخش كشاورزي اين استان خبر داد و گفت: همچنين از ميزان اعتبارات تملك دارايي اين اداره‌كل افزون بر 539 ميليون تومان در بخش شيلات، 400 ميليون تومان در بخش ترويج، 2 ميليارد و 351 ميليون تومان در بخش ساماندهي اراضي كشاورزي و 227 ميليون تومان در بخش ساختمان‌هاي جهاد هزينه مي‌شود.
نيازي بر ضرورت استفاده از تكنولوژي روز در راستاي افزايش ميزان بهره‌وري كشاورزي در اين استان تأكيد كرد و گفت: باتوجه به بروز خشكسالي
هاي اخير به‌دنبال كاهش بارش‌هاي جوي ضرورت استفاده از آبياري تحت فشار در اراضي كشاورزي ضروري است.
مديركل جهاد كشاورزي چهارمحال و بختياري خاطرنشان كرد: برهمين اساس امسال از مجموع اعتبارات تملك دارايي اين استان 22 ميليارد و 120 ميليون ريال در بخش آب هزينه مي‌شود.
وي با اشاره به تخصيص اعتبارات به بخش كشاورزي اين استان، گفت: تخصيص اين اعتبارات موجب شده است كه در سال گذشته يكهزار و 300 تن محصول توليدي كشاورزي شامل 807 هزار تن محصولات زراعي، 183 هزار تن محصولات باغي و 300 هزار تن محصولات دام و طيور، 14 هزار تن در بخش شيلات و 5 هزار تن محصولات گلخانه‌اي و قارچ در اين استان توليد و روانه بازار مصرف شد.
نيازي توجه به رويكرد صادرات را از اهم برنامه‌هاي اين اداره‌كل اعلام كرد و گفت: در حال حاضر عملكرد اقتصادي اين اداره‌كل تمركز بر پروژه‌هاي موثر در توليد است كه در زمان كوتاهي انجام ‌شوند.
وي ادامه داد: برهمين اساس پروژه‌هايي كه موثر نبوده و يا زمان طولاني در ساخت داشته‌اند در انتهاي ليست اقدامات اين اداره‌كل قرار داده شده است، چراكه اينگونه مشكلات هم تسهيلات اختصاص داده به پروژه را غيرموثر و اجراي طرح‌ها را با تأخير موجه مي
سازد.
نيازي توليد ناخالص در بخش كشاورزي اين استان را 26 درصد دانست و گفت: اين بخش نيازمند تقويت و توجه بيش از پيش است.

دیدگاه خود را بیان کنید