آغاز واگذاري چهار بندر صيادي

سه‌شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۱۵۶ بازدید

آغاز واگذاري چهار بندر صيادي
واحد مرکزی خبر:واگذاری بنادر صیادی بندرعباس،درگهان،تنگ و بندر انزلی به تعاونی بخش خصوصی همزمان با دهه فجر آغاز شد.
به گزارش شبکه اطلاع رسانی جامعه دریایی ایران (مانا) ،
محسنعلی گلشنی، مدیر کل اداره بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران گفت : در اجرای اصل 44 قانون اساسی سازمان شیلات ایران نیز بنادر صیادی را به بخش خصوصی واگذار کرده است.

وی گفت: البته امکان واگذاری تمام بنادر صیادی به بخش خصوصی وجود ندارد و فقط می توانیم بنادری را که بهره برداری آنها برای تعاونی های صیادی بخش خصوصی از توجیه اقتصادی برخوردار است ، واگذار کنیم.
گلشنی تاکید کرد : بنادر صیادی که تا پایان آبان امسال به بخش خصوصی واگذار شده ،به 32 بندر رسیده است.
مدیر کل اداره بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران افزود: 10 بندر صیادی در شمال و جنوب کشور مانند بنادر صیادی بابلسر و کنارک نیز تا قبل از پایان سال جاری به تعاونی صیادی بخش خصوصی واگذار می شود که با واگذاری آنها
بنادر صیادی واگذار شده به بخش خصوصی تا پایان سال به 42 بندر خواهد رسید.
گلشنی یادآور شد: بر اساس مطالعات کارشناسان سازمان شیلات ایران تنها همین 42 بندر صیادی قابلیت واگذاری داشت که با واگذاری بنادر بابلسر (مازندران)و کنارک (سیستان و بلوچستان )پروژه واگذاری بنادر صیادی سازمان شیلات ایران به اتمام خواهد رسید.
گلشنی تصریح کرد : در حال حاضر 70 بندر صیادی فعال در جنوب و شمال کشور وجود دارد.
گلشنی گفت : واگذاری مدیریت بهره برداری و نگهداری بنادر صیادی به بخش خصوصی در سال های گذشته نتایج بسیار خوبی را به همراه داشته است.
وی گفت: با انباشت تجربه تعاونی های بخش خصوصی در نگهداری و مدیریت بنادر صیادی،در سالهای آینده شاهد نتایج مثبت این اقدام سازمان شیلات ایران در واگذاری بنادر صیادی خواهیم بود

دیدگاه خود را بیان کنید