كسب سهم مساوي صيد از درياها و آبزي پروري در تأمين آبزيان مورد مصرف

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۵۲ بازدید

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛صمدزاده امروز در گردهمائي «چالش هاي آبزي پروري استان» اهداف اين گردهمائي را بررسي چالش هاي آبزي پروري استان و ايجاد تعامل مثبت و سازنده بين مديريت شيلات،رابطين و نمايندگان آبزي پروران استان اعلام کرده و گفت:شيلات در دو بخش آبزي پروري و آبزي مصرفي فعاليت مي كند؛هرچند در 10 سال اخير تأکيد بيشتر بر روي آبزي پروري بوده است و پيش بيني مي شود تا سال 2020 ميلادي صيد از درياها و آبزي پروري سهمي مساوي در تأمين آبزيان مورد مصرف را کسب خواهند كرد.

صمدزاده؛با تأکيد بر توليد اقتصادي و توجه بيش از پيش به پتانسيل هاي موجود در شهرستانها به تفاهمنامه جديد في مابين سازمان شيلات ايران و وزارت نيرو اشاره کرده و گفت:اين تفاهم نامه فرصت مناسبي براي توسعه آبزي پروري استان،به ويژه درسطح منابع آبي خرد مي باشد.

وي با تقدير از تلاش رابطين شيلات در برگزاري گردهمائي و همايش هاي آبزي مصرفي در هفت شهرستان استان،خواستار ارائه پيشنهاد درخصوص شيوه هاي ترويج فرهنگ مصرف آبزيان شد و با اشاره به تحقيق انجام يافته در سطح شهر تبريـز گفت:عرضه مطمئن و بهداشتي ماهي، اطلاع رساني و افزايش آگاهي مردم از عوامل مهم در افزايش سطح مصرف آبزيان در استان مي باشد.

صمدزاده با اشاره به اينکه از سال 1389 اعتبارات استاني کاملا در اختيار شهرستانها قرار داده مي شود تا اين اعتبارات با توجه به نيازها و شرايط منطقه اي هزينه شوند،گفت:طي ارزيابي هاي به عمل آمده،اقدامات خوبي در برخي از شهرستانها در اين زمينه صورت گرفته و به همين منظور،خواستار مشارکت نمايندگان آبزي پروران در موضوع اعتبارات و فعاليت هاي شيلاتي در سطح استان شد.

وي با تأکيد بر اهميت آشنائي مردم با فعاليت هاي آبزي پروري و آبزي مصرفي استان،از رابطين شهرستانها خواست؛در رسانه ها حضور فعالي داشته باشند و انعکاس فعاليت هاي انجام شده را پيگيري كنند.

سرپرست مديريت امور شيلات سازمان با معرفي توانمندي هاي صندوق حمايت از توسعه بخش کشاورزي استان،خواستار ايجاد تشکل هاي آبزي پروري و فعال سازي تعاوني هاي موجود براي بهره مندي از امکانات اين صندوق شد./

دیدگاه خود را بیان کنید