راه‌اندازي كارشناسي ارشد مهندسي سواحل در خرمشهر

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۷۴ بازدید

خبرگزاري فارس: رئيس دانشگاه علوم و فنون دريايي خرمشهر گفت: رشته مهندسي سواحل در مقطع كارشناسي ارشد براي نخستين بار در سطح دانشگاه‌هاي كشور در دانشگاه علوم و فنون دريايي خرمشهر راه‌اندازي شد.

مسعود صدري‌نسب امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرمشهر اظهار داشت: دانشگاه علوم و فنون دريايي خرمشهر به ‌عنوان تنها دانشگاه جامع علوم دريايي در سطح كشور تاكنون اقدامات مطلوبي در راستاي ارتقاي سطح آموزش اين رشته انجام داده است.
وي با اشاره به برنامه‌هاي سال ‌جاري اين دانشگاه خاطرنشان كرد: توسعه و افزايش رشته‌هاي دريايي ميان رشته‌اي در مقاطع تحصيلات تكميلي از مواردي است كه در سال جاري با جديت پيگيري مي‌شود.
رئيس دانشگاه علوم و فنون دريايي خرمشهر افزود: باتوجه به پيگيري‌هاي انجام شده، مجوز راه‌اندازي رشته شيلات در مقطع دكتري از وزارت علوم، تحقيقات و فناوري اخذ شده است.
وي ادامه داد: در همين راستا و با اتخاذ تمهيدات لازم اين رشته بهمن‌ماه امسال راه‌اندازي مي‌شود و دانشگاه علوم و فنون دريايي خرمشهر در مقطع دكتري رشته شيلات دانشجو مي‌پذيرد.
صدري‌نسب با بيان اينكه در حال حاضر حدود دو هزار دانشجو در مقطع دكتري، كارشناسي ارشد و كارشناسي دانشگاه علوم و فنون دريايي خرمشهر مشغول به تحصيل هستند، تصريح كرد: نزديك به 450 نفر در سال تحصيلي 91-90 وارد دانشگاه علوم و فنون دريايي خرمشهر خواهند شد.
وي در ادامه با اشاره به پيگيري‌هاي انجام شده گفت: براي نخستين بار در سطح دانشگاه‌هاي كشور رشته مهندسي سواحل، محيط زيست دريا و زيست فناوري دريا در مقطع كارشناسي در اين دانشگاه ارائه مي‌شود.
رئيس دانشگاه علوم و فنون دريايي خرمشهر اضافه كرد: همچنين رشته مهندسي الكترونيك و مخابرات دريايي در مقطع كارشناسي نيز در دانشگاه علوم و فنون دريايي خرمشهر براي نخستين بار در دانشگاه علوم و فنون دريايي خرمشهر راه‌اندازي مي‌شود.
وي همچنين ارائه رشته‌هاي جديد در دانشگاه‌هاي دريايي كشور را ضروري دانست و اظهار داشت: ايجاد رشته‌هاي جديدي كه ارتباط مستقيم با توليد و اقتصاد دارند در دانشگاه‌هاي كشور ضروري است.
صدري‌نسب خاطرنشان كرد: راه‌اندازي رشته‌هاي صنايع غذايي و استفاده از انرژي‌هاي نو در دانشگاه‌هاي سراسر كشور مي‌تواند بسياري از مشكلات اقتصادي را برطرف كند.
وي افزود: برنامه‌ريزي‌هاي متعددي در راستاي ارتقا و توسعه رشته‌هاي ارائه شده در دانشگاه علوم و فنون دريايي خرمشهر انجام شده كه اميدواريم با حمايت مسئولان بتوانيم اين برنامه‌ريزي‌ها را به بهترين شكل محقق كنيم.
رئيس دانشگاه علوم و فنون دريايي خرمشهر ابراز اميدواري كرد: امسال با راه‌اندازي رشته‌هاي جديد در مقاطع تحصيلات تكميلي گام‌هاي بلندي در راستاي ارتقاي سطح آموزشي منطقه برداريم.

دیدگاه خود را بیان کنید