افزایش 6 هزار تنی تولید آبزیان در مازندران

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۸۶ بازدید

خبرگزاری فارس: مدیرکل شیلات مازندران گفت: با اجرای طرح پرورش ماهی در اراضی شمالی شهرستان بهشهر 6 هزار تن به ظرفیت تولید آبزیان در مازندران اضافه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از بابلسر، حسن حبیب‌نژاد ظهر امروز در نشست هماهنگي توسعه توليد آبزيان مازندران اظهار داشت: در شمال شهرستان بهشهر اراضی مستعدی برای فعالیت‌های آبزی‌پروری و شیلاتی وجود دارد.
وي خاطرنشان كرد: در این مورد بر اساس مکان‌یابی انجام شده توسط کارشناسان، زمینی به مساحت 2 هزار هکتار دارای زمینه و شرایط مساعد برای فعالیت‌های آبزی‌پروری فراهم است.
مدیرکل شیلات مازندران تصريح كرد: این اراضی مستعد محل پرورش ماهیان خاویاری، میگو و ماهیان گرم آبی است که براي این امر مکاتبات لازم با دستگاه‌ها و مراجع قانونی استان انجام شده است.
حبيب‌نژاد خاطرنشان كرد: در صورت اختصاص زمینه‌های مورد نظر شاهد تولید بیش از 6 هزار تن انواع آبزیان در مازندران خواهیم بود.
مدیرکل شیلات مازندران بیان داشت: با اختصاص یافتن این اراضی برای بیش از یک هزار نفر از جوانان و فارغ التحصیلان بیکار نیز فرصت شغلی مولد ایجاد می‌شود.
وی در ادامه از افتتاح دو پروژه شیلاتی در هفته دولت در مازندران خبر داد و تصریح کرد: این طرح ها با اعتبار 3 هزار و 300 ميليون افتتاح و بهره برداری می شود.
حبيب‌نژاد بیان داشت: پروژه افتتاحي هفته دولت شامل پرورش ماهي قزل‌آلاي سردآبي در شهرستان‌هاي ساري در روستاهاي سمسكنده و هلي‌كتي و آمل است.
وي با بيان اينكه با بهره‌برداري از اين طرح‌ها 24 تن به توليد ماهي قزل‌آلاي استان اضافه مي‌شود، تصريح كرد: با بهره‌برداري از اين طرح‌ها براي شش نفر ايجاد اشتغال مي‌شود.
حبيب‌نژاد خاطرنشان كرد: در سال گذشته 12 هزار و 456 تن ماهي قزل‌آلا توليد شد.
وي ارزش اقتصادي اين بخش را 500 ميليارد ريال برشمرد.

دیدگاه خود را بیان کنید