سلسله؛ قطب پرورش ماهی لرستان/ تولید سالانه 35 میلیون قطعه ماهی

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۱۱۶ بازدید

الشتر - خبرگزاری مهر: شهرستان سلسله با تولید سالانه 35 میلیون قطعه ماهی قطب پرورش ماهی در استان لرستان به شمار می رود که با بهره برداری از پروژه های در دست اجرا به زودی میزان تولید در این شهرستان ارتقا خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، با بهره برداری از مجتمع پرورش ماهی دوآب شهرستان سلسله سالانه 700 تن به ظرفیت تولید ماهی استان لرستان افزوده خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان در این رابطه اظهار داشت: این مجتمع در زمینی به مساحت 10 هکتار ساخته شده و آب آن از طریق یک خط کانال به طول 700 متر از رودخانه دو آب شهرستان سلسله تامین می شود.

اسحاق طاهری مقدم ادامه داد: برای ساخت این مجتمع پرورش ماهی 12 میلیارد و 170 میلیون ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون 10 میلیارد ریال برای این پروژه هزینه شده است، یادآور شد: مجتمع پرورش ماهی دوآب شهرستان سلسله تا سه ماه آینده به بهره برداری می رسد.

مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی لرستان نیز در این رابطه گفت: در حال حاضر استان لرستان با تولید سالانه 98 میلیون قطعه بچه ماهی قزل آلای رنگین کمان، رتبه نخست را در زمینه تولید این نوع آبزی در کشور دارد.

بیرانوند با بیان اینکه هم اکنون 390 مزرعه تولید ماهی در استان وجود دارد، گفت: سالانه 102 میلیون قطعه بچه ماهی و 14 هزار تن ماهی سرد و گرم آبی در لرستان تولید می شود.

مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی لرستان ادامه داد: این در حالیست که شهرستان سلسله با تولید 35 میلیون قطعه ماهی مقام اول را در بین شهرستانهای استان دارد.

فرماندار شهرستان سلسله نیز با تشریح روند عملیات اجرایی مجتمع پرورش ماهی دوآب شهرستان سلسله، عنوان کرد: عملیات ساخت این مجتمع از سال 85 آغاز شده و تا 3 ماه آینده به بهره برداری می رسد.

صید باقر باقرزاده یادآور شد: با بهره برداری از مجتمع پرورش ماهی دوآب سلسله برای 400 نفر شغل ایجاد خواهد شد.

بنابر این گزارش استان لرستان با 28 هزار کیلومتر مربع وسعت، بهره مندی از 3 هزار و 73 دهنه چشمه، چهار هزار و 684 حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق و یک هزار و 528 رشته قنات و داشتن آب و هوای مناسب، استعداد لازم برای تولید 50 هزار تن ماهی را در سال دارد.

درحال حاضر 30 مرکز پرورش ماهی در شهرستان سلسله فعال است که سالانه 2 هزار و 700 تن ماهی از آنها برداشت می شود و با بهره برداری از مجتمع دوآب ظرفیت تولید ماهی در این شهرستان به 3 هزار و 700 تن می رسد.

دیدگاه خود را بیان کنید