توليد 6 ميليون قطعه بچه ماهي سردآبي در کهگيلويه و بويراحمد

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۹۰ بازدید

یاسوج/ واحد مرکزی خبر/ اقتصادی 6 میلیون قطعه بچه ماهی سردابی در کهگیلویه و بویراحمد تولید شد.

این تعداد در مرکز تکثیر ماهی قزل آلای رنگین کمان شهید مطهری یاسوج با سابقه بیش از 20 سال تولید و در مزارع پرورش ماهی استان رها شدند .

مدیرکل شیلات کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه پارسال 16 میلیون و 800 هزار قطعه بچه ماهی سردآبی تکثیر و تولید شد گفت : پیش‌بینی می‌شود امسال این رقم به 19 تا 25 میلیون بچه ماهی برسد. محمود اسدی افزود: سهمیه چهار هزار قطعه از گونه‌های مختلف ماهی برای پرورش در مزارع کهگیلویه و بویراحمد اخذ شده است که نخستین محموله آن هفته گذشته با ظرفیت 600 قطعه از نسل فیل ماهی، در یک مزرعه ماهی رها شد و بزودی سایر گونه‌ها نیز وارد می شوند. وی گفت: پرورش گونه‌های جدید ماهی در این استان به صورت آزمایشی است و در صورت مناسب بودن شرایط پرورش این گونه‌ها، تولید انبوه آنها در دستور کار قرار می‌ گیرد.

پارسال با وجود تعطیلی برخی از مزارع ماهی، تولید استان کهگیلویه و بویراحمد از چهار هزار و 800 تن به هفت هزار و 200 تن رسید که این میزان در مقایسه با سال 88 ، 50 درصد افزایش داشت. 167 مزرعه پرورش ماهی هم اکنون در کهگیلویه و بویراحمد در حال فعالیت هستند.

مرکز پروش ماهی شهید مطهری به عنوان یک مرکز در زمینه تولید تخم چشم زده ماهی قزل آلای رنگین کمان در سال1386 تبدیل به مرکز تحقیقات ژنتیک و اصلاح نژاد ماهیان سردآبی شد و با واگذاری این مرکز از طرف سازمان شیلات ایران به موسسه تحقیقات شیلات ایران به طور رسمی فعالیت خود را به عنوان یک مرکز تحقیقاتی آغاز کرد

دیدگاه خود را بیان کنید