رتبه نخست اداره کل دامپزشکی کرمان در سامانه GIS

سه‌شنبه ۲ شهریور ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۵۶ بازدید
رتبه نخست اداره کل دامپزشکی کرمان در سامانه GIS
اداره کل دامپزشکی استان کرمان توانست رتبه ممتاز کشوری را در سامانه پایش و مراقبت از بیماریها (GIS) در حوزه دام ،طیور ، آبزیان و زنبور عسل را کسب کند .

بنا به اعلام روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمان، مهدی یزدانپناه رئیس اداره بهداشت ومبارزه بابیماریهای طیورگفت : اداره کل دامپزشکی استان کرمان با تمهیدات وایجاد بستر مناسب وبا بهره مندی واستفاده از ابزارهای نوین مانند سامانه (GIS)طیور با اقدام سریع و به موقع نسبت به شناسایی وکنترل بیماری ها در واحدهای پرورشی اقدامات موثری را بعمل آورده است.

وی با اعلام اینکه در سامانه (GIS) اطلاعات تمامی واحد های اپیدمیولوژیک دام ، طیور و آبزیان موجود می باشداظهار داشت : واحد های دامی می تواند روستا ، مرتع، گاوداری ، گوسفند داری ، مرغداری و غیره باشد که اطلاعات صاحبان واحد های دامی هم در این سامانه موجود می باشد.

یزدانپناه گفت : اطلاعات عملکرد واکسیناسیون ، پایش و مراقبت بیماری ، جوجه ریزی واحد ها و ... در این سامانه ثبت می شود.

رئیس اداره بهداشت ومبارزه بابیماریهای طیورگفت : بکارگیری سامانه اطلاعات جغرافیایی GIS باعث شده تا علاوه بر سرعت تبادل اطاعات و بروز شدن گزارشات، حجم عظیمی از مکاتبات اداری نیز از چرخه اداری حذف شود که این مهم نقشی تاثیرگذار در اصلاح الگوی مصرف نیز دارد.

منبع : باشگاه خبرنگاران

دیدگاه خود را بیان کنید