وضعیت بهداشتی بازارچه ماهی فروشان بندرعباس رضایت بخش نیست

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۵۹ بازدید

بندرعباس - خبرگزاری مهر: فرماندار بندرعباس گفت: وضعیت بهداشتی بازارچه ماهی فروشان بندرعباس رضایت بخش و در شان مردم بندرعباس نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس امینی زاده صبح دوشنبه در اولین جلسه تخصصی در خصوص توزیع و عرضه آبزیان در شهرستان بندرعباس وضعیت بهداشتی بازارچه فروش ماهی و میگو پشت شهر را چندان رضایت بخش و در شان مردم بندرعباس ندانست و اظهار داشت: باید مکانیسمی طراحی کنیم که منظر فعلی بازارچه که نه از لحاظ بهداشتی و نه اجتماعی زیبنده نیست به فراخور محیط تغییریابد و مکانی مناسب برای عرضه ماهی و میگو به وجود آید تا شهروندان به سهولت و کاملا بهداشتی ماهی و میگو را خریداری کنند.

وی در ادامه شهرداری بندرعباس را موظف کرد که در دونقطه پشت شهر و خواجه عطاء مکانهای مناسب برای حضور دستفروشان جانمایی و با همکاری و هماهنگی شرکت تعاونی صیادان دستفروشی که فاقد جا و مکان هستند برابر مقررات مربوطه به مکانهای مورد نظر هدایت شوند.

فرماندار بندرعباس تصریح کرد: شیلات با همکاری شرکت تعاونی صیادان شبکه توزیع آبزیان را ساماندهی کند و با همکاری مرکز بهداشت و دامپزشکی بر عرضه بهداشتی و صحیح آبزیان نظارت کافی و وافی داشته باشد و در صورت بروز هرگونه تخلف به شدت و از مجاری قانونی با آن برخورد کند.

وی اظهار امیدواری کرد که با تشکیل جلسات تخصصی درخصوص اجزای حرام آبزیان و حیوانات بتوان به اجماع و نقطه نظر مشترکی بین فقهای شیعه و اهل تسنن رسید و با اخذ تصمیمات مقتضی این مسئله به سامان رسد.

دیدگاه خود را بیان کنید