تحول گردشگري گلستان با توسعه آشوراده

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۸۹ بازدید

خبرگزاری فارس: استاندار گلستان گفت: توسعه آشوراده می‌تواند تحول بزرگ در صنعت گردشگري اين استان و منطقه ایجاد کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، جواد قناعت در مراسم متمرکز افتتاح و کلنگ‌زني 97 پروژه عمراني توليدي اقتصادي و اشتغالزا شهرستان بندرترکمن اظهار داشت: استان گلستان در کنار اينکه قطب کشاورزي و شيلات است مي‌تواند با توجه به ظرفيت‌هاي بسيار بالا يکي از بزرگ‌ترين مراکز گردشگري کشور باشد.
وی تصریح کرد: امروز شاهد آغاز عمليات اجريي بزرگ‌ترين مرکز پرورش ماهيان خاوياري و خاويار کشور هستيم که در کنار جزيره آشوراده با دارابودن امکانات بسيار خوب اقامتي و تفريحي مي‌تواند يک مجتمع بسيار عالي براي اقامت باشد‌.
استاندار گلستان گفت: خدا را شاکريم در اين پروژه بزرگ در خدمت يک سرمايه‌گذار بومي هستيم که داراي توان و انگيزه بسيار بالا برای ارائه کار و اتمام پروژه است که انشاالله در هفته دولت سال 1391 فاز اول آن به بهره‌برداري خواهد رسيد.
وي با بيان اينکه فاز اول اين پروژه ظرفيت توليد 25 هزار تن خاويار و 800 تن گوشت ماهيان خاوياري را دارا است، خاطرنشان کرد: اين مرکز قابليت ارتقا در دو تا سه فاز را دارد.
قناعت تاکيد کرد: براي اينکه در روند اجراي اين پروژه تسريع شود کميته ويژه‌اي با محوريت معاونت امور عمراني استانداري، مديران دستگاه‌هاي استاني و مديران مرتبط شهرستاني تشکيل مي‌شود تا کارها با سرعت بيشتري روند اجرايي خود را طي کند و از سرعت قابل توجهي برخوردار شود.
به گفته استاندار گلستان جزيره آشوراده يک جزيره منحصر به فرد در شمال کشور و درياي خزر است و بايد در کنار حفظ مسائل زيست محيطي از ظرفيت‌هاي گردشگري اين جزيره در راستای پيشرفت، آباداني و ايجاد اشتغال در منطقه نهايت استفاده برده شود.
استاندار گلستان اذعان داشت: در اين خصوص کارهاي مطالعاتي و جانمايي صورت گرفته و در آينده‌اي نزديک شاهد يک تحول بزرگ در صنعت گردشگري استان و منطقه خواهيم بود.

دیدگاه خود را بیان کنید