آغاز صید در پشت سد ارس

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۶۱ بازدید

خبرگزاری فارس: مدیرکل شیلات آذربایجان غربی گفت: تمام فعالیت‌های صید و صیادی در دریاچه پشت سد ارس آغاز شد.

رحمان وهاب‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: با اتمام فصل تخم‌ریزی ماهیان پشت سد دریاچه ارس تمام فعالیت‌های صید و صیادی از امروز در این منبع آبی آغاز شد.
وی تصریح کرد: دریاچه سد ارس بزرگ‌ترین منبع آبی استان آذربایجان غربی است که در مرز بین ایران و جمهوری خودمختار نخجوان واقع شده است.
این مسئول افزود: این منبع آبی توسط دو تعاونی صید و صیادی 18 و 19 ارس در سال 1389 با 380 نفر عضو، 2 هزار و 540 تن انواع ماهی شامل ماهیان بومی، گرمایی از قبیل فیتو فاک، بیگ‌هد، کپور، سوف، ماش، اسلبه، سیم برگ، سیم کپور و ... صید و به بازار عرضه می‌کند.
وهاب‌زاده خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود این رقم در سال جاری به 2 هزار و 600 تن برسد.
وی ادامه داد: در دریاچه پشت سد ارس آبزیان با ارزش و اقتصادی مهمی علاوه بر ماهیان ذکر شده یافت می‌شود که شاه‌ میگوی دراز آب شیرین از جمله آنها است.
این مسئول ادامه داد: سال گذشته 250 تن شاه میگو از دریاچه پشت سد ارس برداشت شد.
مدیرکل شیلات آذربایجان غربی با بیان اینکه آذربایجان غربی دومین استان پر آب کشور بوده و دارای رتبه برتر کشور در بین استان‌های غیرساحلی کشور از نظر تولید آبزیان است، اعلام کرد: حفظ و بازسازی ذخائر آب‌های داخلی از جمله دریاچه‌های پشت سدها از وظایف حاکمیتی سازمان شیلات ایران و سازمان جهاد کشاورزی استان‌های غیرساحلی است و بر این اساس مجتمع تکثیر و پرورش ماهی شهید کاظمی پلدشت با هدف بازسازی و حفظ ذخایر آبزیان تاسیس شده است.
دریاچه پشت سد ارس پلدشت با وسعتی حدود 15 هزار هکتار از منابع آبی مهم و مستعد آبزی‌پروری کشور محسوب می‌شود

دیدگاه خود را بیان کنید