همكاري اروپا و امريكا براي مقابله با ماهيگيري غيرقانوني در جهان

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۱۱۳ بازدید

اروپا و امريكا از امضاي يك قرارداد همكاري جديد در راستاي مقابله با ماهيگيري و صيادي غيرقانوني در اقيانوس‌هاي جهان خبر دادند.

به گزارش سرويس «محيط زيست» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، جين لوبچنكو، رييس اجرايي سازمان ملي امور اقيانوسي و اتمسفريك امريكا و ماريا داماناكي، كميسيونر شيلات اتحاديه اروپا اين توافق نامه را در واشنگتن امضا كردند.

اروپا و ايالات متحده به عنوان دو نمونه از بزرگترين بازارهاي مصرف ماهي در جهان اعلام كردند كه اين توافقنامه با هدف تقويت كنترل و نظارت بر صيادي غيرقانوني، گزارش نشده و بدون هماهنگي با سازمان‌هاي قانوني، امضا شده است.

به گزارش شبكه خبري ان بي سي، آمارها نشان مي‌دهد كه صيادي غيرقانوني و قاچاقي بين 20 تا 40 درصد از كل موارد صيد دريايي را در سراسر جهان شامل مي‌شود كه ارزش تجاري آن 23 ميليارد دلار برآورد شده است.

براساس اين توافقنامه از اين پس براي صيد دريايي در سراسر دنيا برنامه ارائه گواهي معتبر جهاني اجرا مي‌شود كه به موجب آن به مقامات رسمي كشورها اين اختيار داده مي‌شود كه قايق‌هاي صيادي قاچاقي را به بندر بازگردانده و با صيد غيرقانوني دريايي رسما مقابله كنند

دیدگاه خود را بیان کنید