۲۵ هزار تن تولید میگو در کرمانشاه

دوشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۶۷ بازدید


مدیر کل شیلات استان کرمانشاه گفت: شهرستان قصرشیرین تنها منطقه ای در سطح استان است که مرکز تکثیر میگو (روزنبرگی) آب شیرین است و سالیانه دو میلیون قطعه پسلار میگو (بچه میگو) در این شهرستان تولید می شود.
کیومرث شهبازی در گفتگو با خبرنگار مرصاد، اظهار داشت: سال گذشته در استان کرمنشاه ۱۷ تن تولید میگو داشتیم که با برنامه ریزی های انجام شده امیدواریم این میزان در سال جاری به بیش از بیست و پنج تن برسد.
شهبازی گفت: میگو معمولا به دو روش تکثیر می شود. در روش نخست پسلار یا همان بچه میگو به صورت تک گونه فقط در داخل استخر نگه داری می شود که این مورد در استان کرمانشاه به اجرا در آمده است.
وی در خصوص شیوه دوم تکثیر میگو ادامه داد: روش بعدی ریختن میگو همراه با ماهیان گرمابی در داخل استخر است که این روش تولید نیز در شهرستان قصرشیرین با کیفیت عالی و طعم دلچسب به بازار عرضه می شود.
مدیر کل شیلات استان کرمانشاه همچنین از توسعه پرورش میگو به شهرستان های گیلان غرب و سرپل ذهاب خبر داد.
شهبازی عنوان کرد: پسلارهای میگو در خرداد ماه داخل استخرها ریخته می شوند و در اواخر آبان ماه قبل از اینکه دمای هوا پایین بیاید صید خواهند شد.
وی با اشاره نیاز بازار به عرضه محصولات آبزی مخصوصا میگو اظهار داشت: به حدی تقاضا برای این محصول وجود دارد که در ابتدای به عمل آمدن بفروش می رود. همچنین در استان تهران و البرز غرفه هایی را برای عرضه محصولات آبزی استان کرمانشاه در نظر گرفته ایم.
وی با اشاره به پتانسیل های بالای استان در تولید آبزیان گفت: استان کرمانشاه در تولید ماهیان گرم آبی رتبه اول کشور را دارد. و با توجه به این ظرفیت ها احداث مرکز عرضه آبزیان برای فروش ماهی تازه در استان یک ضرورت به شمار می رود.
شهبازی در پایان با اشاره به ضرورت تلاش جدی مسئولان مرتبط برای احداث بازار فروش ماهی تازه در کرمانشاه تصریح کرد: این جایگاه عرضه آبزیان در استانی مانند قم با ۶۰۰ تن تولید احداث شده اما در کرمانشاه با ۱۷ هزار تن تولید سالیانه چنین جایگاهی وجود ندارد. با رایزنی های صورت گرفته با استاندار کرمانشاه و شهرداری منطقه یک و پیرو جلساتی که برگزار شده است احتمالا به زودی جایگاه ذکر شده در میدان آزادی کرمانشاه احداث شود

دیدگاه خود را بیان کنید