پرورش ماهي سرد آبي در منطقه طرقرود انجام ‌شود

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۵۸ بازدید

به گزارش خبرگزاری فارس از نطنز، عبدالرضا مهدی بادی صبح امروز در جمع مسئولان این شهرستان بیان داشت: با هماهنگی به عمل آمده توسط این واحد و طی بازدیدی که توسط کارشناسان شیلات اصفهان از منطقه طرقرود نطنز به عمل آمد، این منطقه مورد تایید برای پرورش این نوع ماهی شد.
وی گفت: تعدادی از متقاضیان پرورش ماهیان سردآبی که شرایط و امکانات لازم به منظور پرورش این نوع از ماهیان را داشتند، آموزش و راهنمایی‌های لازم داده شد و در آینده نزدیک به اداره امور آبزیان استان اصفهان برای دریافت بچه ماهی از نوع قزل‌آلا معرفی می‌شود.
مسئول جهاد کشاورزی نطنز افزود: بر اساس برآورد کارشناسان پیش‌بینی می‌شود ضمن ایجاد اشتغال برای این افراد و استفاده بهینه از آب و سایر امکانات موجود میزان 38 تن ماهی در منطقه توسط این متقاضیان تولید می‌شود.
مهدی بادی ادامه داد: ماهیان سرد آبی قادر به تحمل درجه حرارت بیش از 25 درجه سانتی‌گراد به مدت طولانی نیستند و مهم‌ترین گروه ماهیان سردآبی همان ماهی قزل‌آلا است.
وی اضافه کرد: شرایط تولید و شرایط آب در اغلب موارد بهترین و مهم‌ترین فاکتور در تولید و اثرات اقتصادی آن است که روستای طرقرود تمام این فاکتورها را دارد.

خبرگزاری فارس: مسئول جهاد کشاورزی نطنز گفت: منطقه طرقرود نطنز می‌تواند یکی از تولیدکنندگان ماهی سردآبی باشد.

دیدگاه خود را بیان کنید