تسهیل پرورش ماهی با آب کشاورزی در آذربایجان شرقی

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۱۰۱ بازدید

تبریز - خبرگزاری مهر: سرپرست مدیریت امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: با حمایت سازمان جهادکشاورزی استان، پرورش ماهی با آب کشاورزی برای بهره برداران آذربایجان شرقی ساده تر می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد صمد زاده، پیش از ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه آن گروه از بهره برداران بخش کشاورزی استان که دارای چاه کشاورزی و پروانه بهره برداری از شرکت آب منطقه ای آذربایجان شرقی هستند، از حمایت کارشناسان مدیریت امور شیلات و آبزیان در تمامی شهرستانهای استان برخوردار خواهند شد، گفت: راهنمایی های لازم برای آنان جهت استفاده بهینه از آب زراعی به منظور تولید محصولات شیلاتی، ارائه خواهد شد.

وی اضافه کرد: بهره برداران، چاههای کشاورزی دارای پروانه بهره برداری با حداقل کارکرد دو هزار ساعت در طول فصل زراعی و برق کشاورزی، از تمامی تخصص های کارشناسان شیلات در سراسر استان به صورت رایگان بهره مند خواهند شد.

صمد زاده گفت: مجوز برداشت آب متقاضیان احداث استخر دو منظوره جدید باید حداقل پنج لیتر در ثانیه باشد و در صورت کم بودن دبی آب از میزان مقرر، به لحاظ شرایط استخر موجود، بررسی های کارشناسی لازم انجام و در صورت تائید نسبت به صدور پروانه بهره برداری اقدام خواهد شد.

سرپرست مدیریت امور شیلات و آبزیان سازمان، اظهار امیدواری کرد: شرایط ایجاد شده موجود در روند توسعه، در راستای استفاده بهینه از آب کشاورزی رشد محصولات شیلات استان را در سال جهاد اقتصادی به صورت قابل توجهی افزایش خواهد داد.

دیدگاه خود را بیان کنید