رييس سازمان شيلات ايران: توليد آبزيان در پايان برنامه پنجم به يك ميليون تن افزايش مي يابد

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۵۵ بازدید

اردبيل ـ معاون وزير جهاد كشاورزي و رييس سازمان شيلات ايران اعلام كرد: توليد آبزيان در پايان برنامه پنجم توسعه با چهار برابر افزايش به يك ميليون تن افزايش مي يابد.

غلامرضا رزاقي روز پنجشنبه در مصاحبه با خبرنگار ايرنا، با اشاره به توليد سالانه 250 هزار تن انواع آبزيان در كشور گفت: برنامه ريزي اين سازمان با هدف دو برابر شدن و رسيدن به مرز 500 هزار تن در طول برنامه پنجم توسعه درنظر گرفته شده بود كه با بررسي دقيق، اين ميزان با يك ميليون تن توليد سالانه هدفگذاري شد.

وي اظهاركرد: با فضاي جديدي كه در سال جهاد اقتصادي ايجاد شده، موضوع توسعه آبزي پروري در كشور در دستور كار سازمان شيلات قرار گرفته و به علت وجود قابليت در اين عرصه، در حال تجديد نظر هستيم كه اين ميزان توليد را تا آخر برنامه پنجم توسعه در كشور به يك ميلون تن در سال برسانيم.

وي بيان كرد: با توجه به وجود ظرفيت عملياتي شدن اين هدف در كشور، در حال بررسي و اصلاح ساز و كار و تدوين برنامه چهار برابر شدن توليد آبزيان در كشور هستيم.

وي، توسعه شيلات و آبزي پروري را از اهداف مهم دولت در بخش جهادكشاورزي عنوان و اظهاركرد: پرورش انواع آبزيان جزو غذاهاي سالم و از نيازها و الزامات كشور محسوب مي شود.

وي با اشاره به وجود قابليتهاي توسعه آبزي پروري در استان اردبيل گفت: اين استان به علت شرايط محيطي، آب و هوا و منابع آب كافي، در اين زمينه ظرفيت خوبي براي توسعه دارد.

رزاقي سرانه مصرف آبزيان در كشور در پايان سال 89 را بالاي هشت كيلوگرم اعلام كرد و گفت: تلاش داريم اين ميزان مصرف در پايان برنامه پنجم به بالاتر 15 كيلوگرم برسد.

وي بر لزوم فرهنگسازي در زمينه مصرف گوشت سفيد تاكيد كرد و گفت: ما بايد شرايط و فرهنگ مصرف درست آبزيان در كشور را بيشتر فراهم كنيم.

رييس سازمان شيلات ايران همچنين بر پرورش آبزيان در كنار توسعه كشاورزي تاكيد كرد و گفت: اين دو بخش مكمل هم هستند

دیدگاه خود را بیان کنید