افزایش بیش از یک هزار تنی پرورش ماهی در قفس در گیلان

سه‌شنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۵۶ بازدید
افزایش بیش از یک هزار تنی پرورش ماهی در قفس در گیلان

مدیرکل شیلات گیلان از افزایش ظرفیت تولید یک‌هزار و 160 تنی پرورش ماهی در قفس در این استان خبر داد

اسحاق شعبانی در بندر انزلی با اشاره به اجرای طرح‌های آبزی‌پروری در گیلان اظهار کرد: پرورش ماهی در قفس در دریا از جمله طرح‌های در حال انجام در استان است.

وی به افزایش ظرفیت تولید یک‌هزار و 160 تنی پرورش ماهی در قفس در استان اشاره کرد و افزود: گیلان به دلیل شرایط اقلیمی و وجود منابع آبی یکی از استان‌های شیلاتی در کشور محسوب می‌شود.

مدیرکل شیلات گیلان با بیان اینکه سالانه 813 هزار و 50 تن ماهی در کشور تولید می‌شود، تصریح کرد: سهم گیلان از تولید مذکور سالانه 63 هزار تن بوده، 44 هزار تن در بخش ماهیان گرم‌آبی است و یک‌هزار و 200 تن ماهیان سردآبی در استان تولید می‌شود ضمن اینکه سالانه 9 هزار تن ماهیان استخوانی و هفت هزار تن کیلکا از دریای خزر صید می‌شود.

شعبانی، سرانه مصرف آبزیان در ابتدای انقلاب اسلامی در کشور را 2.5 کیلوگرم خواند و بیان کرد: اکنون سرانه مصرف آبزیان به طور متوسط به 9 کیلوگرم در کشور رسیده و مصرف این محصولات در گیلان 14 کیلوگرم است.

وی، سرانه مصرف آبزیان در دنیا را 20 کیلوگرم عنوان کرد و گفت: سرانه مصرف آبزیان در اروپا 35 کیلوگرم و در ژاپن 100 کیلوگرم است و به لحاظ سرانه مصرف حدود 50 کیلوگرم با میانگین جهانی فاصله داریم

منبع : فارس

دیدگاه خود را بیان کنید