سرانه مصرف ماهي در قم بسيار پايين است

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۱۲۰ بازدید

مديركل شيلات قم گفت: سرانه مصرف ماهي در قم 4.6 بود كه اين مقدار بسيار پايين است.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، منطقه قم، سيدمحمد طاهري در حاشيه بازديد از نمايشگاه پاييزه قم در گفت‌وگو با خبرنگاران، با تقدير و تشكر از مسئولان برگزاري نمايشگاه و رياست سازمان بازرگاني قم، تصريح كرد: امسال 5درصد از كل فضاي نمايشگاه به بخش آبزيان اختصاص يافته است كه اين امر باعث ترويج فرهنگ مصرف غذاي دريايي مي‌شود.

وي با اشاره به واگذاري يك غرفه رايگان براي آموزش طبخ آبزيان در بخش عرضه ماهي از طرف سازمان بازرگاني به شيلات استان قم، گفت: اين كلاسها به مديريت شيلات استان و با همكاري سازمان بازرگاني استان قم در ايام برپايي نمايشگاه از ساعت 19:30 تا 20:30 برگزار مي‌شود و شركت در آن براي عموم آزاد است.

طاهري افزود: هدف از برگزاري اين كلاسها را افزايش سرانه مصرفي آبزيان در خانواده‌هاي استان عنوان كرد و گفت: تاكنون استقبال خوبي از آن به‌عمل آمده است.

وي با اشاره به فوايد بي‌شمار مصرف آبزيان گفت: براي تشويق خانواده‌ها به مصرف آبزيان در اين كلاسها، هر روز به تعدادي از شركت كنندگان جوايزي از طرف شيلات قم اهدا مي‌شود.

مديركل شيلات قم، گفت: بررسي وضعيت مصرف ماهي در قم به يك گروه مشاوره واگذار شده است كه پس از اعلام نتايج و بررسي‌هاي گروه مشاوران براي ترويج فرهنگ مصرف ماهي، برنامه ريزي‌هاي مناسب انجام خواهد شد.

طاهري افزود: حضور غرفه‌هاي عرضه محصولات دريايي در نمايشگاه پاييزه باعث افزايش اين سرانه خواهد شد. از مسئولان سازمان بازرگاني نيز مي‌خواهيم كه تمهيدات لازم براي حضور عرضه كنندگان آبزيان را فراهم كند.

وي در پايان با اشاره به افزايش سطح كيفي سازه غرفه‌هاي نمايشگاه پاييزه امسال، گفت: وجود چنين سازه‌هايي باعث ايجاد امنيت براي غرفه‌داران و بازديدكنندگان مي‌شود

دیدگاه خود را بیان کنید