تولید۳ تن خاویار در کشور

جمعه ۹ تیر ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۶۲ بازدید
تولید۳ تن خاویار در کشور

معاون وزیر جهادکشاورزی و رئیس سازمان شیلات کشور از تولید سه تن خاویار در کشور خبر داد

صالحی در جریان بازدید از طرح های شیلات شهرستان پیرانشهر اظهارداشت: تا پایان برنامه سند توسعه ششم بیش از ۱۰ تن گوشت خاویار و هزار تن گوشت ماهیان خاویاری در کشور تولید می شود.

وی ادامه داد: با حمایت دولت از روند پرورش آبزیان سال گذشته نیز یک میلیون و ۷۰ هزار تن آبزی در کشور تولید شده است که سه تن آن خاویار بوده است.

صالحی با بیان اینکه روند تولید آبزیان در کشور روندی صعودی است گفت: از میزان یک میلیون و ۷۰ هزارتن آبزی تولیدی ۴۵ درصد آن محصول آبزی پروری و مابقی از صید و صیادی تامین شده است.

وی طرح پرورش ماهی در قفس را از جمله طرح های اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و افزود: برای سال پایانی برنامه ششم، ۲۰۰ هزار تن تولید پیش بینی کرده ایم که امسال ۵۰ هزار تن هدف گذاری شده و تولید خواهد شد.

صالحی سدها، تالابها و آبگیرهای استان را ظرفیتی مناسب برای پرورش ماهی در قفس عنوان کرد و گفت: اجرای این طرح ها می تواند شاخص های اشتغال، تولید و غذای سالم را در استان ارتقا دهد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات کشور خاطرنشان کرد: مصرف متوسط ایران سالانه ۱۰.۶ کیلوگرم ماهی است که با استاندارهای جهانی فاصله دارد.

صالحی افزود: سال گذشته ۴۱۲ میلیون دلار محصولات شیلاتی از ایران به دیگر کشورها صادر شده است و امسال بازارهای جدیدی در کشورهای روسیه، قطر و کشورهای خاور دور گشوده شده است.

منبع : مهر

دیدگاه خود را بیان کنید