بیمه شدن صیادان اجتناب‌ناپذیر است

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۵۹ بازدید

خبرگزاری فارس: بیمه شدن صیادان و پرورش‌دهندگان آبزیان یک اصل اجتناب‌ناپذیر است و باید با تعامل با بیمه‌ها به منظور تخفیف در بیمه‌ها زمینه ترغیب صیادان و پرورش‌دهندگان را به این امر بسیار مهم فراهم کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، محمدحسین جهانبخش در نشست با رئیس سازمان شیلات ایران با اشاره به ظرفیت‌های استان در بخش میگو اظهار کرد: از آنجا که 54 درصد میگوی کشور در استان بوشهر تولید می‌شود باید با توجه به توسعه سایت‌های میگو از این ظرفیت به نحو مطلوبی بهره‌برداری شود.
وی افزود: تا زمانی که مردم خودشان از سرمایه‌هایشان در زمینه دریا حفاظت و مراقبت نکنند نمی‌توانیم به اهدافمان در این زمینه دست یابیم.
جهانبخش تصریح کرد: برای دستیابی به سیاست سازمان شیلات در بخش میگو که تولید هشت برابری این محصول است، به هزینه‌های زیادی نیاز نداریم بلکه تحقق این امر نیازمند تعامل و تدبیر است.
وی با تاکید بر ترویج فرهنگ مصرف میگو ادامه داد: مردم میگو را غذای از ما بهتران می‌دانند در حالی که این‌گونه نیست و نخستین گام در نهادینه کردن فرهنگ مصرف قرار دادن میگو در سبد غذایی مردم است.
استاندار بوشهر اضافه کرد: پیش از آنکه به فکر صادرات باشیم باید با تعامل با وزارتخانه‌ها برای قرار دادن میگو در سبد غذایی کارکنان آن‌ها فرهنگ مصرف را در جامعه ترویج دهیم.
وی با اشاره به استقبال استان‌های دیگر از پرورش ماهی در قفس خاطرنشان کرد: عدم استفاده از ظرفیت‌ها در این زمینه و همچنین در بخش میگو توسط پرورش‌دهندگان نیاز به آسیب‌شناسی دارد.
جهانبخش ادامه داد: اگر بسته‌های حمایتی در بخش شیلات بر اساس آسیب‌ها تهیه و ابلاغ شود بسیاری از مشکلات در این حوزه کاهش می‌یابد.
استاندار بوشهر عنوان کرد: بیمه شدن صیادان و پرورش‌دهندگان یک اصل اجتناب‌ناپذیر است و باید با تعامل با بیمه‌ها به منظور تخفیف در بیمه‌ها زمینه ترغیب صیادان و پرورش‌دهندگان را به این امر بسیار مهم فراهم کنیم.
وی ادامه داد: با توجه به اهمیت جهاد کشاورزی به ویژه بخش شیلات از ابتدای اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها بیشترین سهمیه سوخت به این بخش اختصاص یافته تا در این بخش با کمترین مشکل مواجه شویم.
جهانبخش تاکید کرد: در سفر چهارم رئیس جمهوری به استان باید آنچه در زمینه میگو نیاز داریم مطرح و بارمان را در این حوزه ببندیم.
وی اظهار کرد: پرورش میگو پس از نفت، گاز و پتروشیمی در درآمدزایی، اشتغال، صادرات و تولید بیشترین نقش را در استان دارد که با مدیریت صحیح و رفع کاستی‌ها در زیرساخت‌ها می‌توانیم در آینده‌ای نزدیک به اهدافمان در این زمینه دست یابیم

دیدگاه خود را بیان کنید