ايجاد سازمان دريايي و استراتژيك نياز اصلي صنعت دريايي كشور است

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۱۰۵ بازدید

واحد مرکزی خبر / اقتصادی 1390/07/05 معاون فنی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران نیاز اصلی صنعت دریایی کشور را ایجاد سازمان استراتژیک دریایی اعلام کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی جامعه دریایی ایران (مانا) ، آقای قاسم نبی پور که در همایش نقش صنایع دریایی و دریانوردی در سال جهاد اقتصادی سخن می گفت با بیان این مطلب افزود : امسال فعالان توسعه صنایع دریایی در سال جهاد اقتصادی و با تاکید مقام معظم رهبری می بایست با یک عزم ملی و همیاری و همدلی تمامی دست اندرکاران به ایجاد یک استراتژیک دریایی همت گمارند.

وی ادامه داد : در حال حاضر صنعت دریایی در کشور در بخش حمل و نقل ، فراساحل ، ساخت کشتی ، بنادر ، صنایع دفاعی ، شیلات ، گمرک ، اقیانوس شناسی ، تعمیرات کشتی ، تربیت نیروی انسانی و ...

پیشرفتهای مناسبی داشته است اما تا یک سند راهبردی در بخش های دریایی ایجاد نشود سهم اقتصاد دریایی از درآمدهای ملی افزایش نخواهد یافت.

معاون فنی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران اظهارداشت : پیشنهاد ما این است در سال جهاد اقتصادی بتوانیم یک کار گروه جهاد اقتصادی متشکل از صنعت گران ، دولت ، دانشگاه ها و مسئولان مربوطه در بخش دریا به منظور پیشرفت این صنعت تشکیل دهیم.

وی با اشاره به پیشرفت و ارتقاء صنعت دریایی کشورهایی چون چین ، هند ، برزیل ، روسیه افزود: ما نیز می بایست با دارا بودن نیروی متخصص ، توانایی و وجود مسئولان دلسوز و همت مضاعف ، حلقه مفقوده این صنعت را پیدا کنیم و به صورت جهادی در توسعه این صنعت همت کنیم.

نبی پور افزود : هم اکنون کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران برغم مشکلات تحریم ها و فشارهای دولت های اروپا و آمریکا توانسته است با تلاشی که در داخل کشور و با کمک مسئولان دولتی صورت گرفت به توانایی هایی چون تشکیل کنسرسیوم بیمه ای باشگاه
P ampersand I ، آموزش نیروی انسانی متخصص و رسیدن به خودکفایی در این بخش و حتی صدور نیروی انسانی متخصص به بخش های دیگر در کشور دست یابد.

معاون فنی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران ادامه داد : همچنین تشکیل شرکت تعمیرات کشتی پرشیا هرمز در بندرعباس با همکاری شرکت کشتی سازی ایزوایکو ، راه اندازی بانکرینگ و سوخت رسانی به کشتی های کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و شرکت ملی نفتکش ایران و دعوت از 160 شرکت داخلی برای ساخت قطعات در کشور از دیگر موفقیت های کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در شرایط کنونی تحریم ها و فشارهای کنونی دانست.

نبی پور گفت : امیدواریم با توانمندی های تمامی مسئولان در بخش های مختلف دریایی و تشکیل کار گروه جهاد اقتصادی دریایی در یک سازمان دریایی و تدوین سند راهبردی دریایی ، جهشی در توسعه این صنعت ایجاد کنیم

دیدگاه خود را بیان کنید