راه‌اندازی تشکل خدمات فنی و مهندسی صادرات کشاورزی

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۱۴۴ بازدید

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: نخستین تشکل خدمات فنی و مهندسی صادرات کشاورزی در آینده‌ای نزدیک در سطح کشور شکل می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، مهرزاد خرد ظهر امروز در یک نشست خبری در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: در پی سفر اخیر به کشور تاجیکستان و اعلام آمادگی بسیاری از افراد از بخش‌های مختلف برای حضور گسترده در این کشور و نیز در راستای ایجاد زمینه‌سازی مناسب به منظور همکاری دوجانبه با تاجیکستان تشکل خدمات فنی و مهندسی صادرات کشاورزی شکل می‌گیرد.
خرد افزود: این تشکل، برخلاف تشکل‌های قبلی که استانی هستند، نخستین تشکل صادراتی در کشور است که از مزیت کشوری برخوردار بوده و می‌تواند زمینه بهتری برای صادرات فراهم آورد.
وی ادامه داد: تجربه ثابت کرده است که کار گروهی موفق‌تر است و از آنجا که افراد در کنار یکدیگر در راستای رسیدن به یک هدف تلاش می‌کنند، نتایج مثبتی نیز به دنبال دارد که شکل‌گیری این تشکل نیز دستاوردهای مفیدی را برای بخش کشاورزی و تعامل با سایر کشورها رقم می‌زند.
این مسئول گفت: استان فارس یکی از قطب‌های مهم کشاورزی کشور است که می‌تواند علاوه بر تاجیکستان در سایر کشورهای آسیای میانه نیز حضور موفق و تأثیرگذاری داشته باشد.
وی ادامه داد: کشور تاجیکستان به لحاظ امکانات و تجهیزات برای افزایش بهره‌وری در تولیدات کشاورزی و دامی دارای کمبودهایی است که بخش کشاورزی فارس با برخورداری از دانش فنی به روز و فناوری‌های نوین می‌تواند این مشکل را برطرف کند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس با بیان اینکه بستر کار فراوانی برای فعالان اقتصادی در تاجیکستان فراهم است، بیان کرد: فارس دارای سامانه مکانیزاسیون برداشت غله پیشرفته‌ای بوده که توانسته است ضمن خدمات‌رسانی در داخل این استان به تمام نقاط کشور نیز خدمات ارائه دهد که این توانمندی سبب شده تا در گام نخست همکاری ایران با تاجیکستان، استان فارس پیشگام شده و همکاری‌های خود را در بخش کشاورزی با این کشور آغاز کند.
وی خاطرنشان کرد: در مورد سرمایه‌گذاری، انتقال دانش و تجربیات عملی کشاورزی در زمینه‌های مختلف بخش کشاورزی از جمله ایجاد کارخانه‌های صنایع فرآوری محصولات، صنایع لبنی، تامین و تولید بذر، پرورش انواع آبزیان، تولید عسل و پرورش زنبور ملکه و همچنین پروژه‌های آب و خاک مورد نیاز مزارع و باغ‌ها نیز گفت‌وگو‌هایی صورت گرفته است که امیدواریم در آینده‌ای نزدیک عملیاتی شوند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس بیان کرد: هم‌اکنون حرکت نوین و جدیدی را شروع کرده‌ایم که امیدواریم بتوانیم پس از توسعه فناوری و دستاوردهای بخش کشاورزی فارس در کشور تاجیکستان به سایر کشورها نیز دانش و نیروی انسانی خود را عرضه کنیم.
وی اضافه کرد: دنیا در حال حاضر به دانش و کارآمدی بخش کشاورزی استان فارس اذعان دارد و باید ما این فرصت را مغتنم شمرده و با استفاده از تجربیات کشاورزان پیشرو و عملیاتی کردن دستاوردهای تحقیقاتی به دست آمده، زمینه پیشرفت و توسعه را بیش از پیش فراهم آوریم

دیدگاه خود را بیان کنید