ضرورت توسعه مکانیزاسیون کشاورزی در بخش ماهیان گرمابی

یک‌شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۰ بازدید

ضرورت توسعه مکانیزاسیون کشاورزی در بخش ماهیان گرمابی
مدیرعامل اتحادیه ماهیان گرمابی گفت: توسعه مکانیزاسیون کشاورزی در این بخش تاثیر به سزایی در کاهش تلفات، هزینه های تولید و افزایش بهره وری راندمان خواهد داشت.
حسن آقازاده مدیرعامل اتحادیه سراسری ماهیان گرمابی در خصوص تاثیر توسعه مکانیزاسیون کشاورزی در بخش آبزی پروری کشور گفت: با توسعه مکانیزاسیون در این بخش علاوه بر کاهش تلفات، هزینه های تولید، افزایش بهره وری و راندمان شاهد افزایش کیفیت محصول نیز خواهیم بود که از این سو این امر در بخش ماهیان گرمابی بسیار ضرورت دارد.
وی افزود: در واقع با توجه به اینکه منابع آبی در کشور با بحران هایی روبروست می توان گفت که توسعه مکانیزاسیون به سبب برگشت آب و استفاده مجدد از آن یک نیاز مبرم در این بخش احساس می شود.

آقازاده در ادامه بیان کرد: تأمین به موقع نهاده ها، سرمایه کافی و ساختار تشکیلاتی عالی ماهیان گرمابی کشورهای چین و هندوستان منجر به ظرفیت سه برابری راندمان تولید در هر هکتار شده در حالی که برداشت در کشور ما 4 الی 4.5 تن در هر هکتار است.

مدیرعامل اتحادیه تصریح کرد: در واقع در کشور ما عمر استخرهای ماهیان گرمابی 25 الی 30 ساله است که متأسفانه این امر موجب شده عمق مفید و آبگیری استخرها به نصف تبدیل شود به گونه ای در چنین شرایطی به سختی می توان 4 الی 4.5 تن در هکتار برداشت کرد و از سویی طرح هایی در این زمینه به شیلات و وزارت جهاد ارائه شده است
منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه خود را بیان کنید