احیای ذخایر خزر نیازمند بازسازی رودخانه هاست

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۴۶ بازدید

خبرگزاری مهر: مدیر کل شیلات گلستان گفت: برای احیای ذخایر دریای خزر باید به احیای و بازسازی رودخانه ها بپردازیم.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر پاسندی صبح یکشنبه در مراسم جشن آغاز صید در خواجه نفس افزود: باید شرایط را برای زیست ماهیان فراهم کنیم و اولین گام احیای رودخانه ها هستند.

وی از صیادان خواست تا با پایبندی به قوانین صید و صیادی و جلوگیری از صید غیر مجاز باعث صید پایدار و مستمر شوند

.

پاسندی عنوان کرد: یکی از دستاوردهای سفر هیئت محترم دولت به منطقه گسترش مراکز تکثیر و پرورش آبزیان است که باعث کاهش فشار از ذخایر دریای خزر و احیای آن ها و اشتغالزایی می شود.

یحیایی معاون صید و صیادی اداره کل شیلات گلستان به ارائه گزارشی از فعالیت های شیلات در فصل صید گذشته و اعلام زمان دقیق فصل صید سال جدید پرداخت.

وی گفت: دریا میراث نسل گذشته و سرمایه نسل آینده است و تمامی صیادان حفاظت از منابع دریا را وظیفه خود می دانند.

قربانعلی بابایی فرماندار گمیشان با عنوان کردن بحث سال جهاد اقتصادی و رویکردهای دولت در این سال از صیادان خواست تا با پایبندی به قوانین صید و صیادی در حفاظت ذخایر ارزشمند دریای خزر کوشا باشند

بهره برداري از دومين طرح پرورش ماهي در قفس در رامسر

واحد مرکزی خبر / اقتصادی دومین طرح پرورش ماهی در قفس دریایی در آبهای ساحلی رامسر بهره برداری شد

برای اجرای این طرح 11 میلیارد ریال سرمایه گذاری و با اجرای آن برای 20 نفر اشتغالزایی شده است. مدیرکل شیلات مازندران گفت : در این قفسها با قطرهای 25متر و 16 متر و حجم 9 هزار و800 و 2 هزارمتر مکعب به ترتیب120تن ماهی آزاد و30 تن ماهیان خاویاری تولید می شود.

آقای حبیب نژاد با اشاره به اینکه این نخستین قفس دریایی است که با تلاش متخصصان داخلی ساخته شده است افزود: افزایش کیفیت و کاهش هزینه های تولید، جلوگیری از سرایت بیماریهای آبزیان و اشتغالزایی از جمله اهداف اجرای این طرح است . او گفت: نخستین طرح پرورش ماهی در قفس دریایی پارسال با هزینه10 میلیارد ریالی بخش خصوصی و با اشتغالزایی 28 نفر درکلار آباد به بهره برداری رسید که ظرفیت تولید 160 تن گوشت ماهیان خاویاری و ماهی آزاد دریای خزر را داشت. سومین طرح پرورش ماهی درقفس دریایی بزودی در آبهای ساحلی درعباس آباد بهره برداری می شود . مازندران 338 کیلومتر ساحل دارد . این استان با تولید سالانه80 هزار تن ماهی به ارزش 4 هزار میلیارد ریال و اشتغالزایی مستقیم 12هزار نفر دربخش پرورش ماهی گرم آبی مقام نخست و دربخش سردآبی نیزمقام دوم کشور را دارد

دیدگاه خود را بیان کنید