35 هزار تن انواع آبزیان به فارس وارد شده است

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۸۴ بازدید

مدیر شیلات استان فارس از ورود 35 هزار تن و خروج 645 تن انواع آبزیان در طی سال گذشته به این استان خبر داد

رضا سعادت در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه توسعه صادرات آبزیان یکی از اولویتهای شیلات فارس به حساب می آید، گفت: کویت، هنگ کنگ، امارات و مالزی از جمله کشورهایی هستند که آبزیان استان به آنها صادر می شود.

وی ادامه داد: در سال گذشته 292 تن انواع آبزیان به کشور کویت و امارات صادر شده و همچنین در کل 224 تن حلوا سفید، 57 تن ماهی خشک، حدود دو تن میگو و 11 تن انواع ماهی تازه و همچنین حدود 50 تن نیز از کپور ماهیان صادر شده است.

مدیر شیلات استان فارس ادامه داد: صادرات کنسرو ماهی و ماهی های زینتی از دیگر فعالیتها بوده که در این خصوص حدود یک هزار و 260 کیلوگرم کنسرو ماهی به امارت و 30 کیلوگرم ماهی زینتی به مالزی صادر شده است.

سعادت در خصوص میزان تولید آبزیان در سال گذشته، گفت: در کل بیش از پنج هزار و 581 تن ماهی شامل ماهی سردابی چهار هزار و 952 تن، ماهی گرمابی 425 تن و منابع آبی 204.7 تن بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه باید به ارزش افزوده حاصل از تولید آبزیان در استان فارس نیز توجه شود، گفت: به طور یقین با توجه به پتانسیل بالای استان در بحث آبزیان باید به ارزش افزوده عمل آوری شده آنان نیز توجه داشت زیرا در حال حاضر تبادلات آبزیان در استان فارس حدود 20 هزار تن در سال است که می تواند برای تجار سود مناسب را به همراه داشته باشد.

مدیر شیلات استان فارس با اشاره به برنامه های عملیاتی توسعه صادرات شیلات در این استان، افزود: ارتقای بهره وری از مزارع، ایجاد برندهای تولید مخصوص و اخذ مجوزهای لازم، ارتقای ارزش افزوده و محصولات با تجهیز و مکانیزه کردن مراکز عمل آوری، استفاده از پتانسیل موجود تبلیغاتی، فراهم کردن زمینه حضور در نمایشگاه ها و جشنواره های بین المللی، شناسایی بازارهای هدف با اولویت کشورهای همسایه و استفاده از مشوقهای صادراتی از جمله کارهایی است که می توان برای توسعه صادرات شیلات انجام داد.

سعادت با اشاره به اینکه از خمیر ماهی نیز می توان فرآورده هایی با ارزش افزوده تهیه کرد، یادآور شد: سوریمی، کتلت ماهی، فیش برگر، فیش بال و نودل ماهی از جمله فرآورده هایی هستند که از ماهیان ریز و غیر تجاری تهیه می شود

دیدگاه خود را بیان کنید