سرمایه‎گذاری در میگو برای توسعه صادراتی سودآوری است

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۱۰۷ بازدید

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان گلستان گفت: سرمایهگذاری در میگو برای توسعه صادراتی سودآوری خواهد بود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی اداره کل شیلات استان گلستان، آیتالله نورمفیدی و جمعی از علمای اهل سنت در بازدید از سایت پرورش میگوی گمیشان و مرکز عملآوری آن، ضمن تشکر از تمام کسانی که در بخش توسعه و گسترش منابع شیلاتی فعال هستند، اظهار داشت: از علمای اهل سنت و روحانیون شیعه میخواهم تا با ترویج و ترغیب مردم باعث جذب سرمایهگذاران در این بخش شوند.
وی تصریح کرد: امروزه یکی از بزرگ‌ترین مشکلات این منطقه از استان نرخ بالای بیکاری است که با توسعه و گسترش این سایت امید آن میرود که بیکاری در این بخش از استان ریشهکن شود.
نورمفیدی از مسئولان کشوری و استاندار درخواست کرد تا با تامین و تسریع زیرساختها باعث رشد و ترقی این پروژه عظیم شوند.
امام جمعه گرگان گفت: امروزه میگو هم در داخل و هم در خارج از کشور متقاضی فراوانی دارد و با سرمایهگذاری در این بخش، کشور دارای سودآوری بسیار زیادی در عرصه صادرات خواهد شد.
مدیر کل شیلات استان گلستان نیز در این بازدید گفت: با تجهیز مرکز عملآوری ماهی و میگوی کیانیان شمال در شهرستان بندرترکمن تولیدات میگوی پرورشی وانامی در سایت گمیشان، تحت نظارت سازمان دامپزشکی در حال عملیات فرآوری است.
علیاکبر پاسندی بیان داشت: در پی برنامهریزیهای انجام شده تمام تولیدات میگوی پرورشی مزارع گمیشان در این مرکز مراحل عملآوری را میگذرانند و پس از طی مراحل قانونی با مجوز اداره کل دامپزشکی، صادرات میگو از این مرکز به زودی صورت میپذیرد.
وی تصریح کرد: این مرکز نخستین واحد عملآوری در منطقه است که روزانه با تعداد 150 نفر نیروی انسانی در دو شیفت فعالیت کرده که در هر روز به طور متوسط مقدار 10 تن میگو فرآوری میکند.
مدیر کل شیلات استان گلستان اذعان داشت: تاکنون حدودا 70 تن میگوی پرورشی وانامی در این مرکز فرآوری و برای صادرات آمادهسازی شده است

دیدگاه خود را بیان کنید