صید 40 تن ماهی قزل‌آلا در تاکستان

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۱۰۹ بازدید

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تاکستان گفت: بیش از 40 تن ماهی قزل‌آلا از استخرهای شهرستان تاکستان صید و به بازار مصرف عرضه خواهد شد

خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، مجید اسماعیلی بیان کرد: برداشت ماهی قزل‌آلا از استخرهای دومنظوره و ذخیره آب کشاورزی شهرستان تاکستان آغاز شده است.
وی ادامه داد: در سال جاری تعداد 310 هزار قطعه بچه ماهی قزل‌آلا در استخرهای دومنظوره و ذخیره آب کشاورزی شهرستان تاکستان رهاسازی شده است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تاکستان اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود از این میزان ماهی رهاسازی شده در آغاز فصل صید، بیش از 40 تن ماهی قزل‌آلا از این استخرها صید و به بازار مصرف عرضه شود.
وی اعلام کرد: امیدواریم با روند رو به رشد مصرف آبزیان در سبد غذایی افراد جامعه این محصول جایگاه واقعی خود را پیدا کند.
اسماعیلی عنوان کرد: چربی‌های اشباع نشده امگا سه در گوشت ماهی، میزان کلسترول و فشار خون را کاهش داده و با تأمین پروتئین و ویتامین‌های متعدد بدن، مصرف ماهی در سلامتی انسان به ویژه بیماران قلبی و عروقی نقش بارزی دارد.
همچنین به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اظهار کرد: سربازان سازندگی با روش‌های تولید محصول سالم آشنا شدند.
علی درجانی افزود: با هدف ارتقای سطح دانش، آگاهی، مهارت‌های فنی و حرفه‌ای و شغلی سربازان سازندگی و انطباق بیشتر فعالیت‌ها با انتظارات و نیازهای سازمان، دوره آموزشی اهمیت و روش‌های تولید محصول سالم ویژه سربازان سازندگی برگزار شد.
وی توضیح داد: در این دوره آموزشی 35 نفر از سربازان سازندگی با ضرورت و اهمیت تولید محصول سالم، تأثیر باقیمانده سموم و کودهای شیمیایی بر انسان و محیط زیست، راه‌های مبارزه بیولوژیک و غیر شیمیایی با آفات، بیماری‌ها و علف‌های هرز، خصوصیات و ویژگی‌های یک محصول سالم و غیره آشنا شدند.
مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین یادآور شد: این افراد به عنوان کارشناسان در زمان خدمت در عرصه‌های بخش کشاورزی نقش بسزایی در انتقال دانش و یافته‌ها به تولید کنندگان دارند

دیدگاه خود را بیان کنید