60 میلیون دلار انواع آبزی به خارج صادر شد

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۵۳ بازدید

مدیر کل دفتر بهبود کیفیت، فرآوری و توسعه بازار آبزیان شیلات ایران گفت: در نیمه اول امسال22 هزارتن آبزی به ارزش 60 میلیون دلار به خارج از کشور صادر شده است

دکتر عیسی گلشاهی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: این میزان صید از لحاظ ارزش صادراتی نسبت به دوره مشابه 9 درصد رشد داشته است .

وی با بیان اینکه عمده صادرات آبزیان در نیمه دوم و به خصوص سه ماهه پایانی سال انجام می شود، پیش بینی کرد که ارزش صادرات امسال نسبت به سال گذشته افزایش یابد.

مدیر کل دفتر بهبود کیفیت، فرآوری و توسعه بازار آبزیان شیلات ایران مجموع صید سال گذشته کشور را 670 هزارتن ذکر کرد و افزود: 200 هزار تن آن آبزیان پرورشی از جمله شش هزار و 500 تن میگو بوده و از هرمزگان به عنوان یکی از استانهای با اهمیت کشور در زمینه فعالیتهای صید و صیادی نام برد و دلیل اصلی آن را داشتن نوارساحلی در خلیج فارس و دریای عمان ذکر کرد.

وی بیان داشت: شیلات ایران ضمن استقبال از سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در بخشهای مختلف صیادی و فرآوری محصولات از جمله ایجاد صنایع شیلاتی در شهرهای ساحلی هرمزگان و جزایر 14 گانه به هدف صادرات را در دستور کار خود قرار داده است.

مدیرکل دفتر بهبود و کیفیت ، فرآوری و توسعه بازار ابراز داشت: هدف گذاری هایی در زمینه افزایش تولید با هدف بالا بردن سرانه مصرف داخلی آبزیان، صادرات و ارز آوری به منظور ایجاد ثروت در کشور بوسیله شیلات صورت گرفته است.

وی گفت: عملی شدن اینها نیازمند مواد اولیه با کیفیت بالاست که باید محصولات با کیفیت بالاتر را تولید و یا با استفاده از فن آوری های جدید صید کنیم.

مدیر کل دفتر بهبود کیفیت، فرآوری و توسعه بازار آبزیان سازمان شیلات ایران میزان واردات آبزیان را طی سال جاری تاکنون 24 هزارتن ذکر و پیش بینی کرد این رقم تا پایان امسال به 26 هزارتن برسد.

به گفته گلشاهی حدود 98 درصد از واردات آبزیان شامل 22 هزارتن در چرخه صنعت از جمله کارخانه های تولید کننده کنسرو ماهی به مصرف رسیده که در اجرای آن برای صدها نفر نیز ایجاد اشتغال صورت گرفته است.

میزان صید آبزیان در هرمزگان سالانه 142 هزارتن اعلام شده که از این لحاظ رتبه اول کشور را دارد

دیدگاه خود را بیان کنید