تولید 1000 تن انواع آبزی تا پایان امسال در قم

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۱۰۶ بازدید

خبرگزاری فارس: مدیر امور شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی قم گفت: تا پایان سال جاری هزار تن انواع آبزی در استان قم تولید می‌شود

طاهری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به برنامه تولید انواع آبزیان در سازمان جهاد کشاورزی اظهار کرد: سال گذشته 895 تن انواع آبزی در قم تولید شده که این میزان در سال جاری به هزار تن خواهد رسید.
وی ادامه داد: پیش‌بینی تولید انواع آبزیان در سال جاری‌، هزار تن است که نیمی از آن تاکنون محقق شده است و تا پایان سال تولید این میزان محقق می‌شود.
مدیر امور شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی قم بیان کرد: از ابتدای سال جاری، بچه ماهی‌ها در استخرها رها شده و از فصل پائیز صید آغاز می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: یک دوره شش ماهه باید طی شود تا آبزیان به وزن بازاری برسند و از نیمه آبان صید گرمابی‌ها و از ابتدای بهمن و اسفند صید سردآبی‌ها آغاز می‌شود.
طاهری در ادامه سخنان خود با اشاره به ساخت استخرهای دومنظوره پرورش ماهی در استان، تصریح کرد: برای این منظور کمک بلاعوض به 67 استخر به تصویب رسیده است.
وی گفت: از این تعداد در یک سال اخیر پنج استخر احداث شده است که پرورش ماهی در این استخرها ظرفیت تولید آبزیان را 40 تن افزایش خواهد داد.
مدیر امور شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی قم، ذخیره آب کشاورزی، پرورش ماهی، مدیریت آبیاری مزارع، اشتغال‌زایی و کمک در زمینه افزایش سرانه مصرف ماهی از اهداف احداث این استخرها عنوان کرد.
وی با اشاره به انجام مطالعات گسترده بر روی ظرفیت‌های آبزی‌پروری استان بیان کرد: انجام مطالعات به اشتغال‌زایی پایدار کمک خواهد کرد

دیدگاه خود را بیان کنید