انتقال 18 هزار مرجان دریایی اسکله شهید بهشتی با هزینه یک میلیارد و 350 میلیون تومان

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۵۳ بازدید

خبرگزاری فارس: معاون محیط زیست دریایی سازمان محیط زیست از پروژه انتقال 18 هزار مرجان‌های دریایی اسکله شهید بهشتی طی 120 روز با هزینه یک میلیارد و 350 میلیون تومان خبر داد

عبدالرضا کرباسی در گفت‌وگو با خبرنگار جامعه فارس با بیان این مطلب اظهار داشت: در حال حاضر سازمان محیط زیست در نظر دارد تا 18 هزار کلنی مرجان سالم و بزرگ را به منطقه دریایی روبروی هتل لیپارو با دقت بسیار بالا و با استفاده از تجارب مشاوران خارجی منتقل کند.

وی ادامه داد: محل ساخت اسکله شهید بهشتی در زیستگا‌ه‌های مرجانی واقع شده است و ساخت اسکله شهید بهشتی منوط به انتقال مرجان‌ها به منطقه امن و بازسازی و احیا آنها در منطقه جدید است.

کرباسی افزود: منطقه جدیدی که مرجان‌ها به آنجا منتقل می‌شود، حدود 1500 تا 2000 متر از منطقه فعلی یعنی اسکله شهید بهشتی فاصله دارد.

معاون محیط زیست دریایی محیط زیست بیان کرد: شیلات چابهار با توان تخصصی پرسنل خود و با دقت هرچه تمام‌تر در حال انتقال مرجان‌ها به نقاط امن است و فقط در یک روزکاری این گروه موفق شدند تا حدود 850 کلنی مرجان را بصورت سالم به نقطه جدید انتقال دهند.

وی عنوان کرد: آرامش آب در منطقه جدید برای انتقال مرجان‌ها بسیار مطلوب است و انتظار می‌رود تا رشد مرجان‌های انتقال یافته سریع‌تر شود.

کرباسی در پاسخ به این پرسش که چقدر هزینه صرف انتقال این مرجان‌ها کرده‌اید و تا چه زمانی به طور کامل منتقل می‌شوند؟ گفت: هزینه‌های انتقال مرجان‌ها به 2 قسمت است که در بخش اول به صورت آزمایشی این موضوع انجام می‌شد و حدود 150 میلیون تومان و در مرحله دوم نیز حدود یک میلیارد و 200 میلیون تومان در حال هزینه شدن است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مدت زمان پروژه انتقال مرجان‌های دریایی120 روز است که 30 روز آن سپری شده است و فقط 90 روز باقی مانده است

دیدگاه خود را بیان کنید