14 هزار رشته دام استخوانی و غضروفی در گیلان کشف شد

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۶۹ بازدید

مدیرکل شیلات گیلان از کشف 14 هزار و 450 رشته دام استخوانی و غضروفی طی هفته گذشته در استان خبر داد.

حجت سعیدی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: علاوه بر این پرسنل یگان حفاظت شیلات استان در 300 کیلومتر نوار ساحلی از آستارا تا چابکسر با انجام گشت های مشترک با دریابانی و همچنین با انجام کشت های ساحلی و دریایی در هر منطقه از حوزه استحفاظی پایگاه ها موفق به کشف لاکش شش عدد، قایق موتوری 15 فروند، لنگر450 شاخه و جمع آوری 9 باب کومه شدند.

وی اظهارداشت: این کشفیات طی دو هزار و 350 نفر ساعت گشت دریایی و ساحلی انجام گرفته و در این راستا 25 به عنوان متهم دستگیرشدند.

مدیرکل شیلات گیلان گفت: منابع و ذخایر آبزی به عنوان منابع طبیعی تجدید شونده طی چند دهه گذشته با توجه به پیشرفت های گوناگون در حوزه های مختلف از جمله صید و صیادی که باعث افزایش فرصت و امکان دسترسی به ذخایر با ارزش آبزی شده است از سوی عوامل انسانی تحت فشار بیشتری قرار گرفته و بهره برداری غیر مسئولانه و ناکارآمدی برخی روش های مدیریتی و غیره باعث روند کاهش این نعمت الهی شده و در کنار زحمات فراوان مهندسان و کارشناسان که از طریق تکثیر و رها سازی گونه های مختلف آبزیان کوشش دارند، امر حفاظت و پاسداری از ذخایر موجود آبزیان نقش غیر قابل انکاری است.

وی ادامه داد: در سال های گذشته و حال یگان حفاظت تنها نهاد حفاظت کننده از دریا و ذخایر ارزشمند آن با تمام وجود و با بکارگیری تمامی امکانات در دست و با داشتن پرسنلی پر تلاش و ایثارگر به صورت شبانه روزی با عوامل برداشت کننده غیر قانونی از ذخایر و به جهت حمایت از صیادان که در چهار چوب قانون فعالیت صیادی دارند و برای بهره مندی آنان از برداشت مسئولانه، مصمم است با انجام وظایف خود هدف دولت خدمتگذار را در بخش صنایع شیلاتی تحقق بخشد

10 میلیون قطعه بچه ماهی و میگو در بوشهر ذخیره سازی می شود

مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: حدود 10 میلیون قطعه بچه میگوی یک گرمی و 250 هزار قطعه بچه ماهی برای حفظ ذخایر آبزیان خلیج فارس ذخیره سازی می شود.

اردشیر یاراحمدی در گفتگو با مهر افزود: بچه ماهی هایی که ذخیره سازی می شوند از انواع مطلوب و تجاری هستند.

وی افزود: این بچه ماهی و میگوها پلاک گذاری می شوند تا در فصل صید بازگیری و سرشماری شوند.

مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: جلوگیری از ورود آلاینده ها به خلیج فارس ممانعت از صید غیرمجاز در نواحی ساحلی و صید خارج از فصل از دیگر اقدامات پیشگیرانه برای حفظ ذخایر آبزیان است.

یاراحمدی گفت باید هر سال میزان رهاسازی افزایش یابد تا به در فصل آزادسازی صید میزان بیشتری آبزیان از دریا برداشت شود.

وی همچنین بر افزایش اعتبارات آزادسازی ذخایر تاکید کرد و گفت: افزایش اعتبارات رسیدن به برنامه صید 150 تا 250 میلیون قطعه آبزی را محقق می کند

دیدگاه خود را بیان کنید