دریابانی خروج غیرقانونی ماهی از بندرعباس را کنترل کند

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۱۵۱ بازدید
دریابانی خروج غیرقانونی ماهی از بندرعباس را کنترل کند

منصور آرامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه انتخابیه خبرگزاری خانه ملت درباره عدم نظارت بر صید و صیادی در استان هرمزگان گفت: بخشی از مشکلات این بخش به صید غیرقانوی بر می‌گردد که باید از سوی دستگاه‌های مسئول کنترل شود.

نماینده مردم بندرعباس،قشم،ابوموسی،حاجی آباد و خمیر در مجلس نهم با بیان این‌که بخشی از ماهی‌هایی که به صورت غیرقانونی صید شده به کشورهای حوزه خلیج فارس فرستاده می‌شود، گفت: خروج غیرقانونی ماهی از کشور باید توسط دریابانی و نیروهای مرزی کنترل شود.

وی با بیان این‌که در زمینه صید غیرقانونی ماهی سازمان شیلات باید پاسخگو باشد، تصریح کرد: به طور نمونه زمان صید ماهی و میگو از سوی سازمان شیلات مشخص شده و صیادانی که در غیر از فصل‌های تعیین شده اقدام به صید کنند با آنها برخورد قانونی می‌شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که سازمان شیلات یگان ویژه‌ای برای جلوگیری از صید دارد، گفت: نحوه صید و زمان آن نیز بسیار مهم است.

آرامی با اشاره به این‌که دغدغه بیکاری در استان هرمزگان به ویژه در شهر بندرعباس بسیار مشهود است، گفت: مجوزهای صید نیز از دیگر مباحث بسیار مهم این مقوله است؛ مجوز صید گاهی به سختی داده می‌شود و صیادان برای امرار معاش اقدام به صید غیرمجاز می‌کنند.

نماینده مردم بندرعباس،قشم،ابوموسی،حاجی آباد و خمیر در مجلس نهم با بیان این‌که مسئولان اجرایی باید بیش از هر چیز به فکر حل مشکل بیکاری صیادان باشند، عنوان کرد: باید تلاش ویژه‌ای از سوی دستگاه‌های مسئول صورت گیرد تا صیادان نیز از امنیت شغلی برخوردار شوند چراکه با عدم صدور مجوز صید برای ماهیگیران، آنها با مشکلات بسیاری مواجه می‌شوند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به خروج غیرقانونی ماهی از طریق بندرلنگه و بندرجاسک و ارسال آنها به کشورهای عربی، گفت: در این زمینه مرزبانی و دریابانی باید اقدام کند.

نماینده مردم بندرعباس،قشم،ابوموسی،حاجی آباد و خمیر در مجلس نهم با اعتقاد به این‌که اگر دریاها محلی برای خروج غیرقانونی ماهی شده دریابانی باید اقدام لازم را انجام دهد، تأکید کرد: همان‌گونه که قاچاق و خروج غیرقانونی هر نوع کالا به خارج از کشور ممنوع است خروج غیرقانونی ماهی از کشور نیز ممنوع و نیازمند کنترل است

شیلات شیلات شیلات شیلات شیلات شیلات

دیدگاه خود را بیان کنید