نمایندگان به فوریت طرح نجات دریاچه‌ها رأی دادند

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۹۸ بازدید
نمایندگان به فوریت طرح نجات دریاچه‌ها رأی دادند


به گزارش خبرگزاری خانه ملت، در نشست علنی امروز (یکشنبه ۲۸ آبان) مجلس شورای اسلامی، نمایندگان با دو فوریت طرح تجات و احیای دریاچه ها و تالاب های کشور مخالفت کردند.

دو فوریت این طرح که به دو سوم رأی مثبت نمایندگان نیاز داشت با ۹۳ رأی موافق، ۷۶ رأی مخالف و ۲۷ رأی ممتنع روبرو شد.

جبار کوچکی نژاد در مخالفت با دو فوریت این طرح گفت: ماده ۱۶۵ تکلیف طرح های دو فوریتی را مشخص کرده و مربوط به حوادث خاص است لذا بهتر است این طرح را که نیاز به مطالعات بیشتر دارد به صورت یک فوریتی بررسی کنیم.

محمد قسیم عثمانی در موافقت با دو فوریت این طرح با بیان اینکه تالاب ها نقش محوری در اکوتوریسم دارند، عنوان کرد: هزاران تالاب در کشور به علت کم توجهی های گذشته خشک شده و یا در آستانه خشک شدن هستند که برای جلوگیری از تداوم این روند باید سیاستی اتخاذ شود.

در ادامه مهرداد بائوج لاهوتی به عنوان مخالف صحبت کرد و گفت: کسی با محتوای این طرح مخالفتی ندارد اما نباید آن را با قید دو فوریت مواجه کرد زیرا باید اجازه داد این طرح در کمیسیون مربوطه و با نظر کارشناسی نمایندگان و مسئولان تدوین شود.

سیدناصر موسوی لارگانی نیز به عنوان آخرین موافق دو فوریت این طرح بیان کرد: تالاب ها و دریاچه ها موارد استفاده بسیاری در صنعت، کشاورزی، گردشگری و پرورش آبزیان دارند اما در چند سال اخیر چندین دریاچه دائمی و تالاب در استان اصفهان خشک شده است.

پس از رد دو فوریت، نمایندگان با بررسی یک فوریتی طرح نجات و احیای دریاچه ها و تالاب های کشور با ۱۱۹ رأی موافق، ۴۳ رأی مخالف و ۲۶ رأی ممتنع موافقت کردند

شیلات شیلات شیلات شیلات

دیدگاه خود را بیان کنید