سیریک نیازمند ایجاد مرکز فروش عمده انواع آبزیان است

چهار‌شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۵ بازدید

سیریک نیازمند ایجاد مرکز فروش عمده انواع آبزیان است
نماینده اداره کل شیلات در سیریک گفت: شهرستان سیریک به توجه به اینکه حجم زیادی از صید را دارد نیازمند ایجاد یک مرکز فروش عمده انواع آبزیان است.
عبدالله رئیسی میزان صید ماهی در طول سال را بیش از ۱۱ هزار تن عنوان کرد و گفت: این مقدار صید با تعداد ۴۰ فروند لنج صیادی و بیش از ۲۷۰ فروند قایق صیادی از آبهای دریای عمان و خلیج فارس توسط صیادان سیریکی صید شده است.
رئیسی تصریح کرد: این مقدار ماهی که توسط صیادان سیریکی صید می شود نزدیک به ۲۰ درصد آن در شهرستان سیریک توزیع و ۸۰ درصد به واسطه کمات های سیریکی به شهرستان میناب فرستاده می شود و از آنجا به دیگر نقاط کشور ارسال می شود.

وی با اشاره به اینکه حجم زیادی از آبزیانی که از میناب به دیگر شهرستانها و حتی خارج از کشور صادر می شود توسط صیادان سیریک در منطقه سیریک صید می شود یادآور شد: از آنجایی که دریای سیریک محلی امن برای موجودات آبزی و گونه های متنوع و متفاوت ماهیان است، امیدواریم با همکاری صیادان بتوانیم به الگوی مناسبی از بهره برداری از این ذخیره خدادادی با ارزش برسیم.

وی اضافه کرد: زیستگاه اصلی میگو مولد (مادر) در محل تلاقی رودها با دریا مانند خور آذینی در سیریک است که زیستگاه اصلی برای میگو است.

وی به سرمایه گذاری بخش خصوصی در ایجاد استخرهای پرورش میگو در سیریک اشاره ای کرد و گفت: این سرمایه گذاری ها در صنعت پرورش میگو توسط بخش خصوصی صورت گرفته که بازده اقتصادی قابل توجهی از نظر اقتصادی برای سرمایه گذار دارد.

رئیسی با تاکید به بخش خصوصی گفت: چنانچه بخش خصوصی مایل برای سرمایه گذاری در این بخش باشد شیلات آمادگی همکاری و اعطای تسهیلات و زمین برای ایجاد شرکت پرورش میگو به این افراد دارد
منبع: مهر

دیدگاه خود را بیان کنید