تسهیلات سریلانکا به کشتی‌های ماهیگیری خارجی

جمعه ۲۹ آذر ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۱۹۱ بازدید

تسهیلات سریلانکا به کشتی‌های ماهیگیری خارجی
(ایسنا)، وزیر شیلات و منابع آبی سریلانکا اعلام کرد: تحت این برنامه کشتی‌های ماهیگیری از چین، دوبی، ژاپن، تایلند و ویتنام دعوت می‌شوند به صیادی در آب‌های بین‌المللی اقیانوس هند بپردازند و محصولاتشان را از طریق بنادر صیادی سریلانکا صادر کنند
دولت سریلانکا به منظور جلوگیری از بهره‌برداری کشورهای اروپایی از منابع ماهی اقیانوس هند، امکان استفاده از بنادر صیادی این کشور را به کشتی‌های ماهیگیری خارجی از کشورهای آسیایی عرضه می‌کند.
بر اساس گزارش خبرگزاری دولتی شینهوا، در حال حاضر این تسهیلات به حدود 20 کشتی چینی و هشت کشتی ژاپنی عرضه شده است و مذاکرات با کشورهای دیگر دنبال خواهد شد.
این کشتی‌ها تحت پرچم سریلانکا فعالیت خواهند کرد و صید خود را برای صادرات در بنادر محلی آماده می‌کنند و سریلانکا با دریافت هزینه بندر و مالیات صادرات سود می‌برد.
وزارت شیلات و منابع آبی سریلانکا اعلام کرده که 48 درصد از منابع ماهی اقیانوس هند توسط کشورهای غیرآسیایی بویژه اعضای اتحادیه اروپا بهره‌برداری می‌شود.
این کشتی‌ها کاملا مجهز هستند و حدود 900 تن ماهی را به تور می‌اندازند در حالیکه کشتی‌های سریلانکایی تنها ظرفیت صید 50 تن ماهی را دارند.
توافق ماهیگیری جدید با کشورهای خارجی بر مبنای همکاری مشترک خواهد بود.
پیشنهادهایی نیز مطرح شده تا شرکت‌های صیادی خارجی مستقیما از صیادان محلی ماهی بخرند

دیدگاه خود را بیان کنید